Przyczepa kempingowa Lightship AE1 z akumulatorem 77 kWh zwiększa zasięg holowania Cybertrucka, który działa poza siecią dzięki dachowi słonecznemu i Starlink
Amerykański romans z mobilnymi domami i ogólną niezależnością został przeprojektowany na erę pojazdów elektrycznych w postaci przyczepy AE.1 Cosmos firmy Lightship.
Pierwsza amerykańska firma, która będzie produkować wyłącznie przyczepy elektryczne, ogłosiła swój inauguracyjny mobilny dom, który jest wyposażony w największą jak dotąd baterię w takiej przyczepie i może funkcjonować jako "samowystarczalna mikrosieć" z łącznością gotową do Starlink.
Lightship AE.1 Cosmos posiada akumulator o pojemności 77 kWh, który zwiększa zasięg pojazdu elektrycznego, takiego jak Cybertruck lub Rivian R1T, do 300 mil, a także port NACS zapewniający bezpośredni dostęp do Superchargers Tesli. Posiada również dach solarny, który może dodać do 15 kWh pojemności ładowania dziennie.
Przyczepa jest automatycznie poziomowana i może wygodnie pomieścić do czterech osób z własnym systemem HVAC, pełną łazienką i kuchnią wyposażoną w zmywarkę, lodówkę, kuchenkę mikrofalową, piekarnik konwekcyjny i płytę indukcyjną.
Pierwsza przyczepa Lighthouse Aero-Electric jest wyposażona w technologię wspomagania pojazdu TrekDrive, która oferuje"własny napęd i nasz opatentowany inteligentny zaczep z dwukierunkowym wykrywaniem siły między przyczepą a pojazdem holowniczym, umożliwiając przyczepie wykorzystanie dodatkowej mocy podczas podjazdu pod górę i kontrolowane hamowanie na zboczu"
Na tym polega piękno napędu elektrycznego, ale Lightship nie poprzestał na tym. System CampQuiet może zasilać system HVAC i urządzenia elektryczne przez wiele tygodni z akumulatora o pojemności 77 kWh lub dachu solarnego bez konieczności stosowania hałaśliwego generatora paliwa.
Jak zwykle, inauguracyjna wersja AE.1 Cosmos Edition jest najbardziej premium, kosztując 250 000 USD przed federalną ulgą podatkową i oferując ekskluzywne kolory i wykończone wnętrze. Można go zamówić już teraz, ale tylko 50 sztuk zostanie dostarczonych latem 2025 roku, podczas gdy tańsze wersje Atmos, Panos i Terros, które obniżą jego cenę o połowę, pojawią się od 2026 roku.