RTX Remix: Filmy pokazują imponujące "remaki AI" gier Tomb Raider i Need for Speed Underground 2
Kilka dni temu, Nvidia uruchomiła otwarte beta testy RTX Remix, publikując wideo (osadzone poniżej) pokazujące, jak działa zestaw narzędzi. Mówiąc prościej, Nvidia rejestruje proces renderowania gry, dając jej dostęp do tekstur, geometrii poziomów i oświetlenia.
W aplikacji RTX Remix gry można następnie ręcznie przerabiać, ponieważ każdy obiekt można wybrać i dostosować indywidualnie. Celem jest zminimalizowanie wysiłku, na przykład poprzez umożliwienie tworzenia nowych tekstur w oparciu o oryginalne tekstury za pomocą jednego kliknięcia. Ponieważ sztuczna inteligencja potrafi rozpoznać, z jakiego materiału ma być tekstura, odbicia światła mogą być bardziej realistyczne, zwłaszcza gdy włączone jest śledzenie promieni RTX Remix. Celem jest zapewnienie brakujących efektów cieni i stworzenie bardziej atmosferycznego nastroju.
Możliwe jest nawet ręczne dostosowywanie poszczególnych obiektów i tworzenie nowych źródeł światła, dając modderom mnóstwo kreatywnej licencji na nadanie klasycznym grom świeżego wyglądu. W poniższych filmach YouTuber Cycu1 pokazuje, jak mogą wyglądać gry po dostosowaniu za pomocą RTX Remix.
W Tomb Raider, wczesnej grze 3D z 1996 roku, przeprojektowane oświetlenie robi ogromną różnicę i znacząco wpływa na nastrój gry. Tekstury wyglądają jednak miejscami na bardzo rozpikselowane; sztuczna inteligencja Nvidii najwyraźniej nie jest w stanie zdziałać cudów, jeśli materiał źródłowy nie jest wystarczająco szczegółowy.
Drugi film pokazuje remiks RTX Need for Speed Underground 2, gry wyścigowej z 2004 roku, która w niektórych miejscach wygląda nawet gorzej niż oryginał - szkło jest ledwo przezroczyste, a tory są po prostu zbyt ciemne w wielu miejscach. Ale wilgotny asfalt z nowymi odbiciami z pewnością wygląda imponująco jak na grę z tamtych czasów.
Ten przykład jasno pokazuje, że w zależności od gry, osiągnięcie najlepszych rezultatów z RTX Remix może wymagać wielu drobnych poprawek. Niemniej jednak ekscytujące będzie zobaczyć, jakie remiksy pojawią się w nadchodzących miesiącach i latach przy użyciu nowych narzędzi Nvidii.