Tesla jest niewątpliwym liderem amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych. Jednak jej udział w rynku spadł. Według raportu Cox Automobile, firma odnotowała o 11 procent mniej rejestracji w kraju w styczniu 2025 roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Kontrolowany przez Elona Muska producent samochodów zebrał 43 411 rejestracji w pierwszym miesiącu roku, zdobywając zaledwie 42,5 procent rynku.
Luty nie przyniósł Tesli chwili wytchnienia. Dane Cox Automotive pokazują, że producent pojazdów elektrycznych osiągnął gorsze wyniki, rejestrując zaledwie 43 650 pojazdów na lokalnym rynku. Był to najgorszy miesięczny wynik Tesli od lipca 2022 r., co doprowadziło do spekulacji, że sprzedaż w lutym 2023 r. może być jej szczytem w USA, kiedy to sprzedała ponad 60 000 sztuk.
Inne marki zyskały kosztem Tesli. S&P Global Mobility stwierdził, że nabywcy pojazdów elektrycznych przechodzący na inną markę najczęściej wydawali na Hyundai Ioniq 5, Cadillac Lyriq i GMC Hummer EV. Łącznie konkurenci Tesli zarejestrowali w lutym o 44 procent więcej pojazdów elektrycznych.
Jeśli odrodzenie sprzedaży w Norwegii i Szwecji jest jakąkolwiek wskazówką, Tesla może odwrócić spadek w USA, ponieważ zaczyna dostarczać nowy Model Y.