Raport ujawnia, że dzieci w USA chcą gier cyfrowych na Boże Narodzenie
Według , raportu opublikowanego w zeszłym tygodniu entertainment Software Association (ESA), świąteczne listy życzeń dzieci znacznie się zmieniły. Spośród ponad 500 ankietowanych dzieci w wieku od 10 do 17 lat, aż 72% wyraziło chęć otrzymania w te święta produktów związanych z grami. Tylko 22% poprosiło o tradycyjne gry fizyczne, sygnalizując znaczną preferencję dla doświadczeń cyfrowych i w grze.
Pieniądze i karty podarunkowe znalazły się na drugim miejscu z wynikiem 70%, podczas gdy gadżety technologiczne, takie jak smartfony i smartwatche, znalazły się na trzecim miejscu z wynikiem 62%. Książki zajmują jednak najniższą pozycję na liście pożądanych prezentów, z zaledwie 26% wyrażających zainteresowanie.
Dziewczęta (59%) i chłopcy (86%) planują poprosić o prezenty związane z grami wideo, przy czym najczęściej wybierane są subskrypcje gier (39%), konsole do gier (38%), sprzęt/akcesoria do gier (32%), waluta w grze (29%) i fizyczne gry wideo (22%).
Dorośli, w szczególności rodzice, są zgodni z tym trendem, ponieważ 32% z nich planuje kupić prezenty związane z grami wideo dla siebie lub innych podczas świąt. Według ankiety, średnie wydatki na takie prezenty mają wynieść około 485 USD.
Cyfrowe subskrypcje gier można kupić online. Przykładowo, subskrypcja PlayStation Plus - Wallet Funds [kod cyfrowy] o wartości 70 USD jest obecnie dostępna na Amazon.