Ratchet & Clank: Wymagania systemowe Rift Apart na PC są już oficjalne; potwierdzono obsługę DirectStorage 1.2
Na początku tego roku, Sony oficjalnie ogłosiło Ratchet & Clank: Rift Apart trafi na PC 26 lipca. Istniała pewna nadzieja na dobry port na PC, ponieważ opracowywało go studio Nixxes. Ujawniono jednak szczegółowe wymagania systemowe gry na PC i są one dość wysokie w wyższych rozdzielczościach.
Aby uzyskać 720p 30 FPS Ratchet & Clank: Rift Apart, wystarczy komputer z procesorem Intel Core i3-8100/AMD Ryzen 3 3100, Nvidia GeForce GTX 960/AMD Radeon RX 450, 8 GB pamięci RAM i 75 GB pamięci masowej. Chociaż technicznie możliwe jest uruchomienie gry z mechanicznego dysku twardego, zalecany jest dysk SSD, dzięki DirectStorage 1.2 i obsłudze dekompresji GPU (H/T @PMS_Jordan).
Core i5-8400/Ryzen 5 3600 jest wymagany do grania w 1080p 60 FPS, wraz z GeForce RTX 2060/Radeon RX 5700 i 16 GB pamięci RAM. Podobnie, Ryzen 5 5600/Core i5-11400 i GeForce RTX 3060 Ti/Radeon RX 6800 z taką samą ilością pamięci zapewnią 30 FPS przy 1440p z włączonym raytracingiem.
Ratchet & Clank: Rift Apart staje się o wiele bardziej wymagająca po włączeniu raytracingu. Potrzebna jest karta GeForce RTX 4080/Raden RX 7900 XTX w połączeniu z procesorem Core i7-12700K/Ryzen 9 5900X i 32 GB pamięci RAM dla 4K 60 FPS. Co więcej, dokładne spojrzenie na drobny druk mówi, że DLSS (lub inna technologia skalowania obrazu) jest "zalecana". Na szczęście wszystkie z nich (DLSS, XeSS, FSR) są obsługiwane, więc gracze mają szeroki wybór do wyboru.