Razer otwiera nowy sklep w Dolinie Krzemowej. Udaliśmy się na jego wielkie otwarcie
Kto powiedział, że sklepy stacjonarne umarły?
W czasach, gdy centra handlowe w USA wykazują tendencję spadkową, Razer zajmuje wolne miejsca na lewo i prawo. W rzeczywistości firma otworzyła co najmniej 22 nowe lokalizacje na całym świecie w ciągu ostatnich dwóch lat. Najnowszy sklep znajduje się w centrum handlowym Westfield Valley Fair Mall w samym sercu Doliny Krzemowej. Jest to pierwszy sklep Razer w regionie NorCal po otwarciu lokalizacji w San Francisco w 2016 roku.
Oczywiście przez te osiem lat wiele się zmieniło. Podczas wielkiego otwarcia sklepu Westfield Valley w weekend, mieliśmy okazję spotkać się ze starszą dyrektor ds. sprzedaży detalicznej Razer Global, Christine Cherel, która wyjaśniła nam koncepcję nowego sklepu i czym różni się on od starszej lokalizacji w San Francisco starszej lokalizacji w San Francisco. Zasadniczo sklep w Dolinie Krzemowej kładzie nacisk na "jaśniejszą i bardziej przyjazną atmosferę", według Cherel, aby zachęcić graczy do odwiedzenia i zabawy urządzeniami przed dokonaniem zakupu. Wizualnie oznacza to więcej nastrojowego oświetlenia i kolorów w przeciwieństwie do kruczoczarnych ścian i stołów w lokalizacji w San Francisco.
Wszystko to jest częścią programu "Dotknij. Graj. Zostań.", która przekłada się na zadowolenie odwiedzających, którzy z większym prawdopodobieństwem zostaną klientami. Współczynnik konwersji dla osób, które przychodzą i doświadczają urządzeń Razer z pierwszej ręki, jest "od 2x do 4x wyższy w porównaniu do kupujących online", twierdzi Cherel. Przykładowo, użytkownicy mogą przyjść ze swoimi starymi klawiaturami, aby porównać je z klawiaturami Razer, a nawet zagrać w CS:GO w strefie LAN, aby przetestować urządzenie przed zakupem. Taki poziom elastyczności i doświadczenia użytkownika nie jest zwykle dostępny w dużych sklepach detalicznych, takich jak Best Buy czy Walmart.
Solidnym przykładem i bezpośrednim przeciwieństwem strategii Razera jest niedawna współpraca Asusa z Ikeą. Niektóre sklepy Ikea mają niewielką sekcję poświęconą prezentowaniu produktów i akcesoriów Asus ROG. Jednak w przeciwieństwie do Razera, obszary te nie są obsadzone, więc doświadczenie klienta nie jest tak osobiste. Wycieczka do pobliskiej Ikei z prezentacją Asusa ujawniła, że jest to raczej sterylna konfiguracja w porównaniu do dedykowanego sklepu Razer.
Razer obiecuje również zapasy nowych produktów w momencie premiery we wszystkich lokalizacjach sklepów, co jest prawdopodobnie największą zaletą w porównaniu z większością innych producentów. Zbyt często zdarza się, że Alienware, Asus lub Lenovo wypuszczają na rynek nowe laptopy, które są dostępne tylko online, bez prawie żadnej obecności lub prezentacji w sklepie. Kiedy kolejny Razer Blade nieuchronnie zadebiutuje, klienci mogą po prostu odwiedzić sklep Razer w dniu premiery, aby przetestować go osobiście, zamiast polegać wyłącznie na wrażeniach online od YouTuberów lub dziennikarzy.
Chociaż zalety sklepu stacjonarnego są ważne, niektóre lokalizacje zdecydowanie radzą sobie lepiej niż inne. Na przykład sklep w San Francisco prawie nie ma ruchu pieszego, podczas gdy sklep w Londynie osiągnął kluczowe wyniki. Każdy sklep jest strategicznie zlokalizowany w zamożnych obszarach, ale będziemy musieli zobaczyć, jak popularny będzie ten najnowszy sklep wśród mieszkańców Doliny Krzemowej.