CES 2023 | Razer's Project Carol ożywia Twoje krzesło do gier dzięki bliskiemu polu 7.1 dźwięku przestrzennego i haptycznemu sprzężeniu zwrotnemu
Razer to nie jest nowy w pokazywaniu na targach CES eksperymentalnych koncepcji. Ale kto by pomyślał, że skromny fotel gamingowy może zostać przekształcony w gadżet oferujący zwiększony realizm w grach? Przedstawiamy Project Carol.
Projekt Carol nie jest krzesłem do gier per se, ale jest poduszką na głowę z różnicą. Poduszka składa się z głośników surround 7.1 o bliskim polu widzenia, które zapewniają wrażenie głębi duszy. Razer powiedział, że technologia Hypersense poduszki przekształca dźwięki gry w haptyczne sprzężenie zwrotne w czasie rzeczywistym, dodając zupełnie nowy poziom immersji.
Założenie Projektu Carol jest proste. Uzyskanie idealnego wrażenia dźwięku przestrzennego może być drogie i skomplikowane, jeśli chodzi o dedykowane głośniki, konfiguracje, okablowanie i inne prace. Podobnie, haptyczne sprzężenie zwrotne podczas siedzenia nie jest powszechnym zjawiskiem, z wyjątkiem niektórych kin 4D.
Projekt Carol ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez przekształcenie poduszki głowy krzesła do gier w coś bardziej użytecznego, wygodnego i dostępnego.
Razer powiedział, że głośniki w Project Carol poduszka głowy jest skalibrowany do bliskiego pola dźwięku przestrzennego. Nie są potrzebne żadne przewody ani skomplikowana konfiguracja - wystarczy podłączyć zastrzeżony dla poduszki bezprzewodowy klucz USB 2,4 GHz do komputera i cieszyć się do ośmiu godzin wciągającej rozrywki. Poduszka może być ładowana przez USB Type-C.
Razer nie podał żadnych cen ani informacji o dostępności Project Carol, ale powiedział, że poduszka na głowę może pasować do wszystkich krzeseł gamingowych, w tym własnych modeli Iskur i Enki za pośrednictwem regulowanych pasków.
Źródło(-a)
Informacja prasowa Razer