Recenzja Cybertrucka zawiera wskazówki dotyczące rozmiaru akumulatora 4680 i elementów sterujących we wnętrzu, a także testy terenowe i zderzeniowe w trybie Bestii
Od MKBHD po Sandy'ego Munro - pierwsze wrażenia z jazdy nowym pojazdem Tesli Cybertruck ale być może najbardziej wszechstronne nagrody za recenzję wideo Cybertruck trafiają do Top Gear i Hagerty. Po długim czasie spędzonym w zamrażarce recenzji Tesli Top Gear został w końcu rozmrożony w samą porę na recenzję Cybertrucka kilka tygodni temu.
Poziom dostępu do szefów inżynierów i projektantów Cybertruck jest również bezprecedensowy, co skutkuje wieloma specyfikacjami Cybertruck, które nie zostały jeszcze uwzględnione na oficjalnej liście specyfikacji.
Rozmiar baterii Cybertruck i pojemność wzmacniacza zasięgu
- 123 kWh w 1,366 4680 ogniwach akumulatora
- akumulator zwiększający zasięg o pojemności 50 kWh
Plotki, że Cybertruck będzie miał akumulator o pojemności 123 kWh, rozłożony na 1,366 nowych ogniw akumulatorowych Tesli 4680, okazały się prawdziwe. Ta pojemność zwraca wskaźnik zużycia energii wynoszący około 36 kWh / 100 mil dla wersji AWD z dwoma silnikami lub około 38 kWh / 100 mil dla trójsilnikowej Cyberbeast. Oznacza to, że Cybertruck jest bardziej energooszczędny niż Ford F-150 Lightning lub Rivian R1T, przynajmniej według szacunków EPA.
Kolejne 130 mil zasięgu można dodać za pomocą opcjonalnego Przedłużacz zasięgu Cybertruck który okazał się po prostu pakietem akumulatorów o pojemności 50 kWh, który znajduje się na łóżku ciężarówki za kabiną i może kosztować aż 16 000 USD lub 123 USD za każdą dodatkową milę zasięgu.
Komfort wnętrza Cybertruck i elementy sterujące interfejsu
Wnętrze Cybertrucka wyposażone jest w gigantyczny 18-calowy wyświetlacz konsoli centralnej, który oferuje dostęp do nowego dotykowego interfejsu sterowania Tesli, w którym Cybertruck jest renderowany w 3D. Obraz można dowolnie obracać, pokazując w czasie rzeczywistym stan ciężarówki, aż do tego, czy okno jest w połowie, czy całkowicie zamknięte.
Obracanie ujawnia również różne punkty kontrolne, w zależności od tego, czy chcemy otworzyć lub zamknąć bagażnik, pokrywę tonneau i podnoszoną klapę, czy też podnieść ciężarówkę do przygód w terenie.
Na pochwałę zasługuje również duża ilość miejsca do przechowywania w kabinie ciężarówki, a także system audio premium z 15 głośnikami i dwoma subwooferami. Cztery dorosłe osoby mogą bardzo wygodnie podróżować Cybertruckiem, a piąte miejsce w środku jest nieco ściśnięte przez klimatyzację i konsolę wyświetlacza pośrodku, ale nadal jest bardzo użyteczne.
Dostępne są również dwa gniazda 120 V z przodu i z tyłu do ładowania laptopów i tym podobnych, a także porty USB-C o mocy 65 W i bezprzewodowe podkładki do ładowania telefonów z przodu. Mówiąc o przodzie, nie ma żadnych gniazdek w Powergate a jedynie schowek, który może pomieścić dwie walizki bagażu podręcznego lub może być używany jako ławka imprezowa dla dwóch osób.
Wysokość jazdy i tryby terenowe można również ustawić z jednego punktu interakcji Cybertruck - wyświetlacza na konsoli centralnej - aż do trybu Ekstra, który całkowicie podnosi Cybertruck.
Testy terenowe, przeciągania i przewracania Cybertruck
Podczas wydarzenia związanego z dostawą Cybertruck, Elon Musk pokazał, że może on prześcignąć i prześcignąć wszystko, porównując go z Fordem F-350 diesel w teście ciągnięcia ciężarówki, a także z Porsche 911 z 2023 roku w teście przyspieszenia. Udało mu się pokonać oba te pojazdy, ale Hagerty zrobił jeszcze jedno.
Zespół ścigał się Cybertruckiem z czterosilnikowym Rivianem R1T, który został pokonany pomimo bardziej odpowiednich opon, a następnie z elektrycznym Hummerem o mocy 1000 KM, który również został zniszczony. Krótko mówiąc, Cybertruck jest najszybszą ciężarówką, jaką kiedykolwiek wyprodukowano, przynajmniej w wersji Cyberbeast z trzema silnikami, a także oferuje znakomite możliwości terenowe dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i zawieszeniu wypełnionemu 420 litrami powietrza, które może podnieść go 17 cali nad ziemię w trybie ekstrakcji.
Wreszcie, twardy egzoszkielet ze stali nierdzewnej Cybertrucka i jego nisko położony środek ciężkości sprawiają, że jest on odporny na testy dachowania lub zderzenia, a także zapewnia przyjemność z jazdy po krętych drogach. System steer-by-wire również zebrał pochwały za zdolność do skręcania Cybertruckiem w mgnieniu oka. Umożliwiła to nowa architektura niskonapięciowa 48 V Tesli, która wymaga znacznie mniejszego prądu przesyłanego do silników obracających przednie i tylne koła.
Istnieje wiele innych wrażeń w pierwszych recenzjach Cybertruck, które mogą być najbliżej pierwszego elektrycznego pickupa Tesli przed rozpoczęciem produkcji w ciągu najbliższych kilku kwartałów.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon