Notebookcheck Logo

CheckMag | Recenzja EA Sports FC 25: Więcej tego samego

Niewiele zmieniło się w drugiej edycji EA FC. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Niewiele zmieniło się w drugiej edycji EA FC. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Najnowsza odsłona EA Sports FC sprawia wrażenie połowicznej próby spełnienia obietnic związanych z zeszłorocznym rebrandingiem. Z wyjątkiem chaotycznych zręcznościowych meczów w stylu "Rush", ulepszonej taktyki rozgrywki i odświeżająco nowego podejścia do trybu kariery, The World's Game pozostaje w większości taka sama: znajoma symulacja ze znajomymi frustracjami.
Gaming Laptop / Notebook Desktop Game Releases Sports / e-Sports

Biorąc pod uwagę rozmach i rewolucyjny zapał, który towarzyszył zmianie nazwy z FIFA, pierwsza odsłona nowej serii EA Sports FC była mniej niż przytłaczająca. W edycji '25 gra stara się zrehabilitować, poprawiając dynamikę symulacji i zapewniając graczom większą kontrolę. Chociaż nadal lepiej jest trzymać swoje oczekiwania w ryzach, stopniowe ulepszenia grafiki, rozgrywki i ostrego komentarza - między innymi - sprawiają, że FC 25 jest znaczącą wersją, którą pokochają zarówno długoletni fani, jak i nowi gracze.

Dwie nowe funkcje wyróżniają się na tle pozostałych: Szybkie mecze 5 na 5 "Rush", które skutecznie zastępują piłkę nożną Volta, oraz funkcja o nazwie FC IQ, która wprowadza inteligentne opcje taktyczne.

Gra działa bezbłędnie przy 60 FPS i średnich ustawieniach na Dell XPS 9560 napędzanym procesorem Intel Core i7-7700HQ i kartę graficzną Nvidia GeForce GTX 1050 Laptop co oznacza, że jej wymagania sprzętowe są raczej skromne. Z naszych obszernych testów na różnych konfiguracjach sprzętowych wynika, że możliwe jest uzyskanie przyzwoitej rozgrywki w EA Sports FC 25 bez dedykowanej karty graficznej. Proszę sprawdzić nasz dedykowany artykuł porównawczy gdzie znajdą Państwo szczegółowe testy i liczby.

Przedstawiamy Rush i FC IQ

Rush to nieustannie chaotyczna mieszanka motywów, która symuluje społeczny aspekt ulicznej piłki nożnej. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Rush to nieustannie chaotyczna mieszanka motywów, która symuluje społeczny aspekt ulicznej piłki nożnej. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
W Rush, czterech graczy i zautomatyzowany bramkarz zmierzą się w 7-minutowym starciu. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
W Rush, czterech graczy i zautomatyzowany bramkarz zmierzą się w 7-minutowym starciu. (Źródło obrazu: Notebookcheck)

Jako coś znacznie bardziej znaczącego niż tylko samodzielny następca trybu Volta, Rush jest wszędzie w FC 25 - Kick Off, FUT, Kariera i Kluby. Ten tryb pięciu na pięciu naśladuje chaotyczną naturę ulicznej piłki nożnej znacznie lepiej niż Volta, integrując funkcje popularnych gier w unikalną mieszankę, którą prawdopodobnie najlepiej opisać jako przyjemny chaos. Od kopnięć inspirowanych Rocket League po kary w stylu hokejowym, typowy mecz Rush to intensywne siedem minut kopania, tasowania, blitzowania, agresywnych ataków i często nieskoordynowanej gry.

Volta była wcześniejszą próbą tego rodzaju szybkiej, swobodnej piłki nożnej, jako osobny tryb, w którym można było wybierać między grą 1 na 1, 3 na 3 i 5 na 5. Rush eliminuje poprzednie opcje, a nawet ogranicza możliwości dostosowywania postaci graczy, ale zapewnia bogatszą i bardziej towarzyską rozgrywkę w stylu arcade.

W Rush drużyny składające się z czterech graczy i jednego zautomatyzowanego bramkarza mierzą się na ciasnym boisku, gdzie zasady znacznie różnią się od zwykłych gier 11 na 11. Przykładowo, rzuty karne i spalone są teraz wykonywane z ostatniej tercji boiska, a nie z połowy linii - to dziwna zasada, do której trzeba się przyzwyczaić. A jeśli zostaniesz uznany za winnego złamania zasad, otrzymasz niebieską kartkę zamiast czerwonej, co zmusi cię do pozostania na linii bocznej przez minutę, podczas której będziesz kontemplować swoje istnienie.

Podobnie jak w Volta, w Rush nie ma stałych pozycji, więc gracze mogą swobodnie poruszać się po boisku. Oznacza to również, że tryby online mogą być po prostu irytujące, gdy gra się z wieprzami, którzy po prostu odmawiają podania. Z drugiej strony, jest to z natury towarzyski styl gry i gracze raczej nie znudzą się nim łatwo - nawet ci, którzy mają wątpliwości co do FIFA/FC.

Taktyczna obsługa AI w FC IQ wydaje się robić za dużo i za mało w tym samym czasie. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Taktyczna obsługa AI w FC IQ wydaje się robić za dużo i za mało w tym samym czasie. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck

Z drugiej strony, FC IQ jest ulepszeniem zeszłorocznego PlayStyles. Wskaźniki pracy, które określają wkład gracza w atak lub obronę, zostały zastąpione bardziej złożonym systemem ról graczy, które różnią się w zależności od pozycji. Przykładowo, główny napastnik może grać jako "Kłusak", "Fałszywa dziewiątka" lub "Napastnik". Gracze muszą zwracać szczególną uwagę na wskaźnik umiejętności - na przykład Lewandowski to Fałszywa 9++, ale tylko Napastnik+. Brak plusa wskazuje, że poziom umiejętności jest "podstawowy", podczas gdy tylko bardziej wykwalifikowani gracze mogą mieć Role++. Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że nie wszyscy zawodnicy będą w stanie dobrze wykonywać daną rolę.

Każdy gracz ma do dyspozycji od trzech do pięciu ról, co oznacza, że EA FC 25 oferuje ponad 50 możliwych opcji taktycznych w każdym meczu. Rezultatem tego jest zauważalna poprawa płynności formacji i ogólnej atmosfery gry. Dla mniej skrupulatnych graczy, FC IQ jest mile widzianym dodatkiem, umożliwiającym bardziej zrelaksowany styl gry. Bardziej zaawansowani gracze mogą początkowo mieć z tym trudności, ponieważ pozostawienie wyborów taktycznych komputerowi jest sprzeczne z pamięcią mięśniową i zdrowym rozsądkiem. Funkcja jest całkiem obiecująca, ale brakuje jej głębi i wydaje się niedokończona. Nie jest to bynajmniej powód do zmartwień, ale z pewnością mogłoby być znacznie lepiej.

Na przykład, taktyka trenerów takich jak Pep jest trudna do zaimplementowania w ramach istniejących ról zawodników. 50 opcji taktycznych może wydawać się dużą liczbą, ale nie jest ona wyczerpująca. Zaawansowani taktycy chcą być w stanie połączyć Mezzalę i odwróconego skrzydłowego, aby zarządzać atakiem, jednocześnie zachowując defensywnych pomocników, którzy wykorzystują swoje statystyki do faktycznej obrony, a nie tylko cofania się. Na razie FC IQ jest dość ograniczone i czasami daje niektórym graczom niewłaściwe role. Proszę ograniczyć oczekiwania

Grafika i rozgrywka

EA FC 25 błyszczy imponującą prezentacją meczów, podobnie jak poprzednie odsłony. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
EA FC 25 błyszczy imponującą prezentacją meczów, podobnie jak poprzednie odsłony. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Stopniowe aktualizacje oświetlenia zapewniają FC 25 spektakularną wierność grafiki. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Stopniowe aktualizacje oświetlenia zapewniają FC 25 spektakularną wierność grafiki. (Źródło obrazu: Notebookcheck)

Jako wiodąca symulacja piłki nożnej, FIFA lub EA Sports FC zawsze mogła pochwalić się imponującą grafiką. Nowe kąty kamery, zmiany w oświetleniu, eleganckie menu w grze i kanały mediów społecznościowych sprawiają, że mecze w FC 25 są ucztą dla oczu. Fizyka koszulek powiewających na wietrze i ruch włosów dodają prezentacji kinowego charakteru. Jak zwykle, zawodnicy wyglądają ostro i szczegółowo, choć nie są całkowicie poza doliną niesamowitości.

Szeroko reklamowany system "Cranium" stara się poprawić to nienaturalne, błyszczące wrażenie i pozwala na lepsze dostosowanie do szerokiej gamy ogólnych twarzy. W Youth Academy (tryb kariery) młodsi gracze wyglądają mniej jak 30-latkowie, których reprezentują, a bardziej jak nastolatkowie, którymi powinni być. Technologia Cranium szczególnie błyszczy, gdy oświetlenie jest starannie kontrolowane, jak w przypadku nowo wprowadzonych przedmeczowych wyprowadzeń drużyn. Jednak w większości innych okoliczności ma tendencję do niedociągnięć.

Poza boiskiem interfejs użytkownika jest w większości podobny do zeszłorocznego. Może to być początkową wadą gry. Podczas gdy menu wygrywa pod względem estetyki, wrażenia użytkownika są nieoptymalne, jeśli używasz kontrolera. Zbyt łatwo jest uwikłać się w to piekło menu, gdy tylko próbujesz przełączyć rolę gracza w środku gry.

Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck

Rozgrywka jest mieszana: Mamy kilka genialnych nowych funkcji, ale nie można nie zauważyć odwiecznych problemów, które powinny być już naprawione. Jednym z takich odwiecznych problemów jest obrona.

Śliska obrona w EA FC to frustrująco znajomy diabeł, który nie chce odejść. W rzeczywistości, w porównaniu do FC 24, obrona jest naszym zdaniem zaimplementowana nieco gorzej. Pomimo tego, że FC IQ pomaga poprawić taktykę drużyny podczas ataku, nie robi absolutnie nic, zero, zilch, zip, jeśli chodzi o obronę. Kiedy jakikolwiek przeciętny napastnik pod agresywną ręczną kontrolą staje twarzą w twarz z linią obrony, oceny i wszelkie formy logiki wylatują przez okno. To ironiczne, że pomimo tej graficznej chwały, historycznego rebrandingu i dwóch dekad corocznych wydań, właściwa taktyczna obrona jest nadal poza zasięgiem. Ale gracz może pomarzyć.

Można argumentować, że FC IQ pośrednio pomaga w obronie, ułatwiając graczowi ręczne kontrolowanie linii obrony, gdy jest to konieczne, ale nawet to jest trochę naciągane. Przynajmniej na razie żaden szanujący się gracz nie może w pełni polegać na słabej obsłudze AI w FC 25.

Pomijając taktykę, dynamiczne efekty pogodowe są zdecydowanie jednym z bardziej błyskotliwych pomysłów EA Sports w tym roku. W przypływie geniuszu, ktoś doszedł do wniosku, że wiatr i deszcz powinny być w stanie ingerować w mechanikę gry w taki sam sposób, w jaki niekorzystna pogoda wpływa na wyniki graczy w prawdziwym świecie. W FC 25 silny wiatr może od czasu do czasu zepchnąć piłkę poza tor. Mokre boisko sprawi, że rozgrywka będzie bardziej nieprzewidywalna. Zastrzeżenie polega na tym, że może to być denerwujące i istnieje pewien argument przeciwko tak dużemu realizmowi w grze na PC, więc nie każdy będzie fanem. Na szczęście istnieje opcja włączenia lub wyłączenia poszczególnych funkcji pogody. Szkoda, że efekty te nie działają w trybach sieciowych, więc trzeba będzie zrezygnować z gry offline, jeśli chce się uzyskać jak najbardziej realistyczne warunki w grze.

Nowy tryb kariery i Clubhouse

Tryb kariery w końcu otrzymuje miłość, na którą zasługuje. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Tryb kariery w końcu otrzymuje miłość, na którą zasługuje. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Mogą Państwo teraz zarządzać kobiecymi zespołami. (Źródło zdjęcia: Notebookcheck)
Mogą Państwo teraz zarządzać kobiecymi zespołami. (Źródło zdjęcia: Notebookcheck)

FC 25 przynosi długo oczekiwane odświeżenie trybu kariery. Tryb ten jest nadal bardzo rozbudowany pod względem menu, ale to właśnie jest istotą Kariery. Turnieje młodzieżowe obejmują teraz mecze w stylu Rush, w których można testować i doskonalić swoje talenty, które można obserwować ze 160 różnych krajów. Rozgrywki w szybkim tempie są sprytnym wynalazkiem i zapewniają miłą odmianę aktywności podczas sesji kariery. Najlepsze ze wszystkiego są nowe opcje sterowania i dostosowywania - teraz można dostosować prawie każdy aspekt planu treningowego.

Można teraz również zarządzać piłką nożną kobiet. Co ciekawe, można przełączać się między drużynami męskimi i żeńskimi w ramach tej samej kariery. Płace i opłaty transferowe są oczywiście znacznie różne, aby odzwierciedlić skalę rzeczywistej ekonomii między piłką nożną mężczyzn i kobiet.

Technologia Cranium odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Zapewnia ona nie tylko poprawę wierności graficznej w Youth Academy, ale także poprawia wrażenia, gdy gracze decydują się na rozgrywanie karier kultowych legend w erze nowożytnej. Mogą Państwo teraz zarządzać karierą młodego Davida Beckhama, Thierry'ego Henry'ego lub Wayne'a Rooneya i organizować ich treningi. Cranium wciąż jest jednak bardzo chybione, więc proszę nie robić sobie zbyt wielkich nadziei.

Cranium zapewnia szerszy zakres ogólnych twarzy do wyboru (źródło obrazu: Notebookcheck)
Cranium zapewnia szerszy zakres ogólnych twarzy do wyboru (źródło obrazu: Notebookcheck)

Nowy Clubhouse to miejsce, w którym można pochwalić się kosmetycznymi rzeczami. Jest to centrum społecznościowe, w którym można zobaczyć awatary innych graczy i pochwalić się nowymi mikrotransakcjami, których, co nie jest zaskoczeniem, jest wiele. Punkty FC można wykorzystać do zakupu kosmetyków, które można wykorzystać w trybie klubów, a gracze mogą swobodnie dostosowywać wiele rzeczy i mają sposoby na ulepszanie obiektów. Być może jedyną rzeczą, w której Clubhouse jest dobry, jest Club Rush - pełne akcji mecze 5 na 5 są zawsze ekscytujące.

Ostatni gwizdek

Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck

EA FC 25 oferuje szereg nowych funkcji, które wprowadzają do gry głównie stopniowe zmiany. Niektóre z nich, takie jak FC IQ i dynamiczna pogoda, są prawdziwymi ulepszeniami, które mają duży potencjał. FC IQ jest szczególnie obiecujące i może przyciągnąć z powrotem starych fanów FIFA. Poza tym, wszystko inne jest w większości znajome: Zapierająca dech w piersiach grafika, spektakularna prezentacja i niechlujna obrona.

Jednak Rush się wyróżnia. Jest to ostateczna forma symulacji ulicznej piłki nożnej i uzależniająca sama w sobie. Za Voltą będziemy bardzo tęsknić, ale mamy jej nowego, chwalebnego następcę. A biorąc pod uwagę, jak zgrabnie jest on wpleciony w różne tryby, istnieją wystarczające powody, by wierzyć, że Rush zostanie z nami na dłużej. Biorąc wszystko pod uwagę, EA Sports FC 25 zdecydowanie ma swoje wady, ale najnowsza aktualizacja gry The World to przyjemność z grania.

Źródło obrazu: Notebookcheck
Źródło obrazu: Notebookcheck

Źródło(a)

Steam

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Recenzja EA Sports FC 25: Więcej tego samego
Sarfo Ashong-Listowell, 2024-10- 6 (Update: 2024-10- 6)