Recenzja Tenways CGO600 Pro: Elegancki i nowoczesny rower elektryczny klasy podstawowej
Stephen Pereyra (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇫🇷 ...
Werdykt: Wszechstronny i łatwy w utrzymaniu rower elektryczny klasy podstawowej
CGO600 Pro to ekonomiczny i minimalistyczny rower elektryczny z kilkoma świetnymi funkcjami. Układ napędowy z paskiem węglowym Gates jest responsywny, a wariant jednobiegowy zapewnia zrównoważone wrażenia z jazdy w różnych warunkach terenowych. Chociaż zasięg baterii nie jest taki, jak początkowo oczekiwano, CGO600 Pro rekompensuje obawy o zasięg dzięki wrażeniom z jazdy, które są w większości takie same, niezależnie od tego, czy rowerzysta korzysta z silnika wspomagającego, czy nie. Rowerzyści muszą jednak pamiętać, że nie ma zawieszenia, a każda niedoskonałość drogi jest zauważalna podczas jazdy. Dla rowerzystów, którzy nie mają nic przeciwko wyboistej jeździe, CGO600 Pro to bezawaryjny koń roboczy gotowy na setki bezobsługowych kilometrów.
Za
Przeciw
Cena i dostępność
Tenways ma obecnie ten rower w sprzedaży za 1,399 USD.
Table of Contents
Tenways CGO600 Pro, wyceniony na 1899 USD, to przedsięwzięcie firmy na amerykańskich rynkach miejskich. Nastawiony na dojazdy do pracy w mieście rower charakteryzuje się lekką konstrukcją, niewymagającym konserwacji układem napędowym i funkcjami poprawiającymi jakość życia, zaprojektowanymi w celu uzupełnienia podróży w gęsto zaludnionych obszarach.
Montaż: Dość prosty z kilkoma zwrotami akcji
Rower został dostarczony w dużym i dobrze zapakowanym pudełku z minimalnymi uszkodzeniami zewnętrznymi. Otwarcie pudełka jest proste, a po wejściu rowerzyści znajdują narzędzia potrzebne do złożenia roweru, siodełko rowerowe i podpórkę. Przekopywanie się przez pudełko ujawnia więcej części, które należy zainstalować. Obejmuje to akumulator 36 V 10 Ah, który jest pakowany oddzielnie dla bezpieczeństwa.
Na pierwszy rzut oka motocykl i wszystkie akcesoria wydają się być w pełni nienaruszone. Broszura zaleca ułożenie zawartości skrzynki z narzędziami, aby rowerzyści mieli łatwy dostęp do wszystkiego, co niezbędne do budowy. Instrukcja obsługi dobrze przeprowadza rowerzystów przez cały proces.
Przetoczenie zmontowanego roweru ujawnia, że przednia obręcz jest wypaczona. Po bliższym przyjrzeniu się widać, że wiele szprych roweru jest luźnych, co powoduje chybotanie się obręczy. Zazwyczaj nie dzieje się tak w przypadku nowych rowerów; można podejrzewać, że szprychy są luźne z powodu ramienia korby wepchniętego między nie podczas transportu. W każdym przypadku obręcz roweru musi zostać wyregulowana przed jazdą, aby zminimalizować ryzyko jej uszkodzenia.
Rower należy podeprzeć, aby wyregulować szprychy, a rowerzyści mogą użyć dwóch opasek kablowych, aby określić położenie luźnych szprych na obręczy. W pudełku nie ma narzędzia do szprych, więc do dokręcenia szprych potrzebne jest odpowiednie narzędzie do szprych lub klucz nastawny. Na szczęście rower wykorzystuje hamulce tarczowe, więc skuteczność układu hamulcowego nie jest związana z prostoliniowością obręczy.
Wyposażenie i optyka: Karbonowy napęd paskowy Gates lub 8-biegowy napęd łańcuchowy Shimano
CGO600 Pro oferuje dwa różne układy napędowe i cztery różne opcje kolorystyczne. Pierwszą opcją napędu jest 8-biegowy napęd łańcuchowy Shimano, który według Tenways oferuje większą wszechstronność w terenie i wydajną moc przenoszenia pedałów. Druga opcja i jednostka, którą otrzymaliśmy, ma jednobiegowy napęd pasowy Gates z włókna węglowego. Zalety napędu paskowego to niższe koszty utrzymania, wydajność w każdych warunkach pogodowych i trwałość. Obie wersje oferują te same opcje kolorystyczne. Są to Avocado Green, Sky Blue, Midnight Black i Pebble Grey. Dodatkowo Tenways oferuje trzy rozmiary ramy: Medium, Large i Extra Large.
Rama jest dobrze skonstruowana i nie ma żadnych zauważalnych niedoskonałości w punktach spawania otrzymanego przez nas egzemplarza. Geometria jest stosunkowo standardowa, a rura dolna mieści dobrze ukryty akumulator. Akumulator blokuje się w ramie, a rowerzyści mogą go wyjąć za pomocą dołączonych kluczy.
Rowerzyści mogą w pełni regulować wspornik kierownicy, a uchwyty rowerowe są wygodne i przyczepne. Rower waży 42 funty (~19 kg) w pełni zmontowany, co jest po lżejszej stronie, szczególnie w przypadku roweru elektrycznego tej wielkości. Jest to szczególnie zauważalne, gdy nie korzysta się z silnika wspomagającego.
Specyfikacje
Specyfikacja | Tenways CGO600 PRO |
---|---|
Silnik | Mivice M080 36 V 350 W silnik piasty tylnej |
Czujnik | Czujnik momentu obrotowego |
Moment obrotowy | 45 Nm |
Prędkość maksymalna | 20 MPH (32 KPH) |
Akumulator | 36 V 10 Ah z ogniwami LG |
Czas ładowania | 4-5 godz |
Wyświetlacz | 1,5-calowy wyświetlacz OLED |
Napęd | Pasek |
Hamulce | Hydrauliczne hamulce tarczowe |
Waga | 42 funty (~19 kg) |
Opony | 700 x 45C CST Odporne na przebicie |
Różne | Błotniki, podpórka, rama z aluminium 6061 |
Bezpieczeństwo | Kod PIN, blokada akumulatora |
Cena | US $1,899 |
Hamulce i opony
CGO600 Pro jest wyposażony w hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro na przednim i tylnym kole. Regulacja hamulców w recenzowanej jednostce nie jest konieczna, a oba zestawy działają cicho i skutecznie. Opony to odporne na przebicie opony CST 700x45C o zalecanym ciśnieniu 50-75 PSI. Opony posiadają również odblaskowy pasek wokół ścianek opony, co pomaga poprawić widoczność w nocy.
Akumulator: 36 V 10 Ah i głośna ładowarka
CGO600 Pro mieści skromny akumulator litowo-jonowy 36 V 10 Ah w dolnej rurze roweru, który można wyjąć tylko za pomocą dołączonych kluczy. Jeśli rowerzysta zgubi klucze, nie ma innego sposobu, aby zabrać akumulator do domu w celu niezależnego ładowania. Port ładowania znajduje się po prawej stronie akumulatora, a wskaźnik ładowania po lewej.
Tenways zawiera ładowarkę akumulatorów litowych MDA z wyjściem zasilania 42 V 3 A dla akumulatora. Ładowarka może naładować akumulator w ciągu 4-5 godzin, w zależności od tego, jak niski jest poziom początkowego naładowania. Niestety, ładowarka dostarczona z jednostką testową emituje wysoki dźwięk brzęczenia podczas cyklu ładowania, co jest problematyczne dla rowerzystów, którzy chcą naładować akumulator w pomieszczeniu.
Tenways twierdzi, że rowerzyści mogą przejechać do 53 mil (85 km) na jednym ładowaniu akumulatora. Wspomina jednak, że zależy to od temperatury, warunków drogowych i wagi rowerzysty. Poziom wspomagania mocy również odgrywa istotną rolę w tej liczbie.
Silnik: Mivice M080 350 W z momentem obrotowym 45 Nm
Silnik Mivice M080 zdobył uznanie, zdobywając nagrodę 2023 Design and Innovation w kategorii "Components Road". Ten niewielki i kompaktowy silnik w tylnej piaście o wadze 2,5 kg pomaga rowerowi CGO600 Pro utrzymać niską wagę, zapewniając jednocześnie 45 Nm momentu obrotowego. Do miejskich dojazdów jest to wystarczająca ilość mocy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że CGO600 PRO nie jest wyposażony w amortyzatory, więc każdy rodzaj trudnego terenu jest nie do pokonania dla rowerzystów. Dodatkowo, silnik jest ledwo słyszalny podczas pracy.
Wyświetlacz i aplikacja Tenways: Kompaktowy i bogaty w funkcje
Wbudowany wyświetlacz to 1,5-calowy wyświetlacz OLED z czterema przyciskami do sterowania jego funkcjonalnością. Układ jest prosty: przycisk zasilania na górze, przycisk funkcyjny pośrodku oraz przyciski w górę i w dół do poruszania się po menu.
Rowerzyści mogą wprowadzić kod PIN, aby odblokować wyświetlacz po włączeniu roweru. Po włączeniu rowerzyści mogą zobaczyć swoją aktualną prędkość i dane podróży oraz wybrać poziom wspomagania za pomocą przycisków w górę i w dół w zakresie od jednego do trzech. Aby przejść przez dodatkowe menu danych podróży, wystarczy nacisnąć przycisk funkcyjny. Przytrzymanie przycisku w górę przez trzy sekundy powoduje podświetlenie przedniego reflektora. Rowerzyści mogą również uzyskać dostęp do "trybu chodzenia", przytrzymując przycisk w dół, co spowoduje lekkie włączenie silnika, aby pomóc w poruszaniu rowerem. Aby uzyskać dostęp do menu ustawień, należy przytrzymać przycisk funkcyjny przez trzy sekundy. W menu ustawień rowerzyści mogą zmienić kod PIN, prędkość maksymalną, jednostki jazdy, uzyskać dostęp do informacji o baterii i nie tylko.
CGO600 Pro jest kompatybilny z aplikacjami Tenways. Aplikacja rejestruje rower i oferuje rowerzystom dodatkowe funkcje. Podstawowe funkcje aplikacji to nawigacja po mapie, automatyczne rejestrowanie jazdy i dane dotyczące jazdy w czasie rzeczywistym. Rowerzyści przekonają się jednak, że CGO600 Pro nie ma dostępu do funkcji śledzenia bezpieczeństwa dostępnych w aplikacji.
Jazda testowa: Wyboista, ale przyjemna jazda
Trasa testowa dla CGO600 Pro składa się z różnych terenów. Od krowich ścieżek, przez ścieżki rowerowe, po długi odcinek na US-17, trasa zapewnia wszechstronny obraz tego, czego doświadcza większość rowerzystów. W sumie trasa ma długość około 25,7 km (16 mil) i minimalne zmiany wysokości, z wyjątkiem wzniesienia nad mostem.
Waga rowerzysty obejmuje plecak ze składanym zamkiem, narzędzia i przenośną pompkę i wynosi około 160 funtów (72 kg). Jeśli chodzi o wspomaganie, używamy wspomagania na poziomie trzecim przez pierwszą połowę jazdy, a następnie przełączamy się między poziomem pierwszym a brakiem wspomagania przez drugą połowę.
Wrażenia z jazdy
Wrażenia z jazdy na CGO600 Pro podkreślają użytkowe aspekty roweru. Jednobiegowy napęd pasowy działa dobrze, nawet podczas pokonywania wzniesień, a czujnik momentu obrotowego reaguje i szybko dostarcza moc, gdy rowerzysta jej potrzebuje. Ponadto hamulce hydrauliczne są solidne i zapewniają niezbędną siłę hamowania, nie czując się zbyt wrażliwe. Rowerzyści odczują jednak każdą nierówność, ponieważ CGO600 Pro nie ma zawieszenia. Ograniczone wyściełanie siedzenia również nie poprawia wrażeń z jazdy.
Brak biegów sprawia, że jazda na napędzanym paskiem CGO600 Pro jest prosta. Nie trzeba martwić się o włączanie biegów, co sprawia, że rower jest bardziej przystępny dla początkujących rowerzystów elektrycznych. Czujnik momentu obrotowego jest czuły i, w zależności od poziomu wspomagania, pomaga rowerzystom osiągnąć ustawioną prędkość maksymalną. Na poziomie trzecim prędkość maksymalna 20 mil na godzinę jest łatwa do osiągnięcia przy minimalnym wysiłku. Podczas jazdy testowej sprawia to, że pierwsza połowa jazdy jest łatwa w porównaniu z drugą połową, w której używamy kombinacji braku wspomagania i wspomagania na poziomie pierwszym.
Druga połowa jazdy rozpoczyna się w ciemności, co sprawia, że jest to idealny czas na użycie wbudowanego reflektora. Reflektor skutecznie oświetla niewielką część drogi około czterech stóp (1,2 m) przed rowerzystą prostokątem o wymiarach dwóch stóp na dziewięć stóp. Jednak światło nie oświetla zbytnio otaczającego obszaru, co jest problematyczne podczas jazdy z prędkością 20 mil na godzinę.
Lekka natura roweru sprawiła, że jazda bez żadnej pomocy była prawie tak łatwa, jak jazda na poziomie trzecim. Chociaż osiągnięcie maksymalnej prędkości wymagało nieco więcej wysiłku, jazda na rowerze bez żadnego wsparcia jest w zasięgu większości. Jednak brak biegów w rowerze sprawia, że wspomaganie silnika podczas jazdy pod górę jest mile widzianą funkcją. Wspomaganie poziomu pierwszego i drugiego jest również pomocne przy przyspieszaniu od całkowitego zatrzymania lub jazdy z niższymi prędkościami. Co więcej, lęk przed zasięgiem prawie nie istnieje, wiedząc, że rower nie jest zbyt ciężki, aby jeździć na nim wyłącznie siłą mięśni.
Zasięg
Tenways twierdzi, że maksymalny zasięg CGO600 Pro wynosi 53 mile, ale nasza jazda testowa nie zbliżyła się do tej liczby. To prawda, w pierwszej części jazdy testowej rower był ustawiony na trzeci poziom wspomagania, ale skutkowało to 30-procentowym zużyciem baterii na dystansie 8,7 mili. Druga część jazdy testowej jest nieco bardziej wyrozumiała, z zużyciem baterii nieco poniżej 20 procent, ale opiera się również na minimalnym wspomaganiu silnika. Podczas jazdy testowej 50 procent baterii zajęło nam tylko 16 mil, co daje efektywny zasięg około 32 mil. Jednak, jak twierdzi Tenways, jest to bardzo zmienna liczba, a kierowcy prawdopodobnie doświadczą różnych wyników w zależności od stylu jazdy, lokalizacji i innych czynników.
Transparency
The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was provided to the author as a loan by the manufacturer or retailer for the purpose of this review. The lender had no influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.