Notebookcheck Logo

Recenzja e-roweru Eleglide M2 - przystępny cenowo wszechstronny rower z tylnym silnikiem

Podróż w czasie.

Dzięki M2 Eleglide chce dostarczyć przystępny cenowo E-MTB. Producent instaluje hydrauliczne hamulce tarczowe, przerzutki Shimano i akumulator 540 Wh za 900 euro. Przejechaliśmy się tym niedrogim rowerem typu Pedelec. Tutaj wyjaśnimy kompromisy, na które musi pójść nabywca M2.
E-Mobility

Eleglide to producent rowerów elektrycznych i hulajnóg elektrycznych z Hongkongu. M2 to najnowszy e-rower górski tej marki. Nowy M2 wygląda bardzo podobnie do swojego poprzednika M1 - na pierwszy rzut oka można go odróżnić głównie po malowaniu.

Eleglide M2 jest dostępny wyłącznie w jednym wariancie kolorystycznym: rama jest utrzymana w matowej czerni i ma kilka akcentów w kolorze szarym i czerwonym. Ponadto M2 występuje tylko w jednym rozmiarze. Według producenta powinien pasować na osoby o wzroście od 160 do 195 cm. Cena detaliczna wynosi 899 euro.

Dostawa i montaż - Eleglide M2 jest dostarczany częściowo zmontowany

Eleglide M2 jest dostarczany w dużym kartonowym pudełku. W porównaniu do innych rowerów, które są wysyłane, paczka jest jednak dość kompaktowa. Już to sugeruje, że w przypadku M2 wymagany jest nieco większy wysiłek montażowy. Bezpieczeństwo transportu jest zadowalające, wszystkie części są dodatkowo owinięte folią wyściełającą i zabezpieczone opaskami kablowymi przed poślizgiem i grzechotaniem.

Aby uruchomić M2, należy zamontować pedały, siodełko, przednie światło, kierownicę i przednie koło. Wszystkie śruby i niezbędne narzędzia są dołączone do roweru. Kroki są łatwe do wykonania. Jednak oznaczenie na środku kierownicy znacznie ułatwiłoby montaż.

Co nietypowe, przednie koło nie jest mocowane za pomocą szybkozamykacza, ale za pomocą osi napinającej z dwiema nakrętkami. Opony należy napełnić powietrzem. Akumulator jest wstępnie naładowany, a odpowiedni zasilacz jest dołączony do M2. Każdy, kto kiedykolwiek skonfigurował rower, będzie w stanie poradzić sobie z montażem M2. Dostępne są również ilustrowane instrukcje, również w języku niemieckim.

M2 jest również wyposażony w uchwyt skrętny. Można go zamontować zamiast gumy prawego uchwytu. Pozwala to na obsługę Eleglide M2 za pomocą silnika bez konieczności przesuwania pedałów. Jeśli jednak M2 zostanie odpowiednio przekonwertowany, nie będzie już można poruszać się nim po drogach publicznych w Niemczech.

Eleglide udziela trzyletniej gwarancji na ramę M2. Okres gwarancji na widelec i silnik wynosi dwanaście miesięcy, a na akumulator sześć miesięcy.

Sprzęt i optyka - Eleglide z kompletnym wyposażeniem za niewielkie pieniądze

Cena Eleglide M2 każe usiąść i zwrócić uwagę: 899 euro. Na tym tle należy również ocenić wyposażenie roweru. Eleglide zdecydowanie stawia na markowe części, wiele elementów układu pochodzi na przykład od Shimano. Nie pochodzą one jednak z aktualnej serii, ale zostały wypuszczone kilka lat temu i nawet wtedy nie należały do topowych serii.

Przednia przerzutka jest szczególnie nietypowa dla roweru elektrycznego. Eleglide M2 opiera się na konfiguracji z trzema razy ośmioma biegami, podczas gdy nowoczesne pedeleki są zwykle wyposażone w jeden bieg.

Eleglide instaluje nawet hydrauliczne hamulce tarczowe. Pochodzą one od chińskiego producenta XOD, działają na olej mineralny i mają czujnik elektryczny. Tarcze hamulcowe mają średnicę 160 milimetrów. Szerokość uchwytu nie jest regulowana w M2.

Silnik w Eleglide M2 jest zainstalowany jako silnik piasty koła w tylnym kole. Ma maksymalny moment obrotowy 55 Nm i pobiera energię z wymiennej baterii o pojemności 540 Wh. Akumulator jest zamykany i może być również ładowany w stanie zainstalowanym za pośrednictwem gniazda ładowania. Kolejną specjalną cechą jest przełącznik w akumulatorze, który może przerwać zasilanie.

Wyposażenie
System przerzutek , Shimano/SunRun 3 x 8
Hamulce hydrauliczne hamulce tarczowe, XOD, 160/160 mm
Akumulator 540 Wh
Silnik silnik w piaście tylnej
Moc silnika maks. 570 W
Maks. Moment obrotowy 55 Nm
Masa całkowita (z pedałami) 23,9 kg
Waga akumulatora 3,75 kg
Maks. obciążenie 120 kg

Monochromatyczny 1,75-calowy wyświetlacz LCD na kierownicy obok lewego uchwytu dostarcza informacji o aktualnej prędkości, stanie baterii, trybie wspomagania i kilometrach podróży. Może również zwracać uwagę na aktywowane światło lub wspomaganie. Na wyświetlaczu znajdują się również cztery przyciski. Oprócz przycisku zasilania, plus i minus sterują poziomem wspomagania, a dolny przycisk aktywuje wspomaganie pchania po dłuższym naciśnięciu i światło po krótkim naciśnięciu.

Eleglide instaluje z przodu reflektor LED, który jest podłączony do akumulatora roweru. Z tyłu jednak nie ma oświetlenia. Z przodu działa widelec amortyzowany o skoku 100 milimetrów. Widelec nie jest wspomagany ciśnieniem powietrza, ale działa czysto mechanicznie za pomocą sprężyn. Napięcie wstępne można regulować za pomocą pokrętła na górze. Na drugiej nodze widelca znajduje się dźwignia do blokowania zawieszenia.

Nowoczesne są opony w rozmiarze 27,5 x 2,4 cala. Eleglide opiera się również na markowych oponach Kenda. Kenda Aptor to opony typu clincher o umiarkowanym profilu MTB. Te same opony są zamontowane z przodu i z tyłu. Można zauważyć, że wiele części M2 jest markowych. Napis Eleglide jest umieszczony na siodełku, widelcu, obręczach i wyświetlaczu.

Inteligentne funkcje - M2 z połączeniem z aplikacją

Eleglide M2 można połączyć ze smartfonem przez Bluetooth. Jeśli aplikacja Eleglide jest zainstalowana na urządzeniu, oprogramowanie otwiera niektóre opcje ustawień. Aplikacja jest dostępna zarówno dla urządzeń Android, jak i iOS.

Nieco mylące jest to, że hasło jest wymagane zarówno dla aplikacji, jak i połączenia Bluetooth, ale hasła nie są identyczne. Podczas gdy hasło do aplikacji można wybrać dowolnie, kombinacja do połączenia musi zostać odgadnięta. Parowanie udaje się przy sześciu 0 z rzędu.

Sparowany rower jest wyświetlany w przeglądzie aplikacji. Ponadto wyświetlana jest aktualna prędkość, licznik podróży, całkowity przebieg oraz aktualny poziom wsparcia i stan oświetlenia.

W ustawieniach Eleglide oferuje pewne możliwości personalizacji. Na przykład można zmienić maksymalną prędkość silnika. Ex działa, przełącznik jest ustawiony na 25 km/h, ale prędkość tę można zmniejszyć lub zwiększyć do 32 km/h. Wtedy jednak e-rower nie może być już legalnie używany w Niemczech.

Ponadto jednostki lub jasność wyświetlacza można regulować za pomocą aplikacji. Jako dodatkową funkcję bezpieczeństwa można również ustawić blokadę wyświetlacza. Aby uruchomić rower, należy wprowadzić kod.

Oprogramowanie Eleglide nie oferuje jednak zapisu poprzednich przejazdów ani nawigacji. Nie jest również możliwe dostosowanie trybów jazdy za pośrednictwem aplikacji. Można przynajmniej wybrać, czy wspomaganie ma być aktywowane przy każdym ponownym uruchomieniu roweru, czy też ma być aktywne od samego początku.

Na drodze - M2 z wieloma biegami, ale bez czujnika momentu obrotowego

Jazda na Eleglide M2 to mała podróż w czasie. Głównym tego powodem są komponenty zmiany biegów i hamowania. Najpierw dźwignia zmiany biegów: Spełnia swoje zadanie i jest ustawiona fabrycznie tak, że wszystkie zmiany biegów są możliwe. Jednak ścieżki zmiany biegów są naprawdę długie, a procesy zmiany biegów zajmują trochę czasu. Komponenty nie są więc złe, ale po prostu trochę nie na czasie. Wrażenia z jazdy są dalekie od szybkiej zmiany biegów w nowoczesnych rowerach E-MTB z pojedynczą manetką.

Podobnie, hydrauliczne hamulce tarczowe działają niezawodnie. Pozostają jednak bezzębne nawet po kilku kilometrach hamowania. Punkt nacisku systemu jest nieco gąbczasty, ale jest w porządku. Jednak to, czego systemowi całkowicie brakuje, to coś w rodzaju sportowego charakteru. Widelec amortyzowany, który należy do kategorii miękkich nawet przy maksymalnym napięciu wstępnym, należy do tej samej kategorii. Przy wadze rowerzysty testowego (80 kg) jest również na granicy obciążenia. Za to blokada przekonuje bardzo dobrą funkcjonalnością. Jeśli widelec jest zablokowany podczas jazdy pod górę, nie może wystąpić ruch kołysania.

Kolejną szczególną cechą Eleglide M2 jest brak czujnika momentu obrotowego. W przeciwieństwie do wielu innych napędów, wybrany poziom wspomagania nie wpływa na moc silnika, a jedynie na maksymalną prędkość, do której napęd przyspiesza. Przyspieszenie to jest niezależne od siły przyłożonej przez samego kierowcę; wystarczy poruszyć pedałami.

W skrajnych przypadkach oznacza to, że rowerzysta może z łatwością pedałować na pierwszym biegu, podczas gdy e-rower jedzie z prędkością 25 km/h dzięki E-Power. Możliwe jest jednak również podróżowanie z harmonijnym współdziałaniem mocy nóg i silnika. Jednak ze względu na brak czujników i elektroniki za tę interakcję odpowiada sam rowerzysta, a wiele biegów również w tym pomaga.

Silnik przekonuje cichą pracą i harmonijnym rozwojem mocy. Moc jest również wystarczająca na duże podjazdy. Jest jednak zauważalnie dławiony na długich podjazdach, aby napęd się nie przegrzewał. Dzięki dużemu akumulatorowi - jeśli nie pozwolić silnikowi pracować samodzielnie - możliwe są wycieczki o długości od 50 do 70 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora.

Ogólnie rzecz biorąc, Eleglide M2 jest wygodnym towarzyszem. Pozycja siedząca również do tego pasuje. Nie jest ona oczywiście wyprostowana, jak w rowerze miejskim, ale też daleko jej do sportowego MTB. Kierowca testowy o wzroście 185 cm siedzi nieco bardziej pochylony niż na rowerze trekkingowym, ale nadal jest dość wyprostowany. Szerokość kierownicy jest stała, a odległość między korbami (współczynnik Q) jest przyjemnie niska.

Prowadzenie jest nienaganne nawet przy wyższych prędkościach: nie ma niepokoju ani uderzania kierownicą. Dzięki swojemu spokojnemu charakterowi Eleglide M2 nadaje się do okazjonalnych wycieczek lub dojazdów do pracy. Jednak szybko pojawiają się życzenia dotyczące lepszej ochrony przed warunkami atmosferycznymi i tylnego światła. Szutrowe drogi nie stanowią problemu dla Eleglide M2, a opony Kenda zapewniają wystarczającą przyczepność nawet na zakrętach. M2 nie jest jednak sportowym e-rowerem górskim.

Werdykt - niedrogi rower elektryczny dla okazjonalnych rowerzystów

Eleglide dostarcza niesamowicie kompletny e-rower za niewielkie pieniądze z M2. Ważne jest jednak, aby przed zakupem wyjaśnić scenariusz użytkowania. M2 nie jest ani sportowym E-MTB, ani nowoczesnym SUV-em, który łączy w sobie ekstremalne odległości, transport bagażu i maksymalny komfort jazdy.

Hamulce, przerzutki i amortyzowany widelec wykonują swoją pracę niezawodnie, ale można powiedzieć, że części rowerowe przeszły ogromną ewolucję w ostatnich latach. Staje się to jasne, gdy przesiadamy się bezpośrednio z obecnego i znacznie droższego roweru elektrycznego dowolnej marki.

Silnik przekonuje potężną wydajnością i cichą pracą. Bateria jest również zaskakująco duża jak na tę cenę. Brak czujnika momentu obrotowego wymaga przyzwyczajenia - przynajmniej jeśli znasz obecne rowery elektryczne.

Eleglide M2 to mała podróż w czasie. Jeździ dobrze, ale można poczuć wiek zainstalowanych części - przynajmniej jeśli masz bezpośrednie porównanie.

Eleglide M2 nadaje się przede wszystkim dla okazjonalnych rowerzystów, którzy wsiadają na rower od czasu do czasu i nie chcą przegapić komfortu silnika elektrycznego i nie chcą inwestować zbyt dużo pieniędzy na to zastosowanie. Ci nabywcy mogą cieszyć się dobrą jakością wykonania i niedrogimi częściami zamiennymi o dużej objętości, a dzięki niektórym akcesoriom Eleglide M2 pasuje również do niektórych scenariuszy dojazdów do pracy.

Przy niskiej cenie należy pamiętać, że okresy gwarancji Eleglide są dość krótkie. Ponadto rower dzieli los wielu rowerów wysyłkowych, które zwykle niechętnie są widziane w lokalnym sklepie rowerowym. Jeśli nie chcesz sam się wkręcić, należy wziąć pod uwagę możliwe problemy z konserwacją.

W recenzji: Eleglide M2. Urządzenie testowe dostarczone przez Geekbuying.com.
W recenzji: Eleglide M2. Urządzenie testowe dostarczone przez Geekbuying.com.

Cena i dostępność

Cena detaliczna Eleglide M2 wynosi 899 euro. Rower jest sprzedawany bezpośrednio przez stronę producenta https://eleglide.com/de/products/electric-mountain-bike-m2 ale jest również dostępny u innych sprzedawców detalicznych, takich jak nasz pożyczkodawca Geekbuying.

Transparency

The selection of devices to be reviewed is made by our editorial team. The test sample was given to the author by the manufacturer free of charge for the purposes of review. There was no third-party influence on this review, nor did the manufacturer receive a copy of this review before publication. There was no obligation to publish this review. We never accept compensation or payment in return for our reviews. As an independent media company, Notebookcheck is not subjected to the authority of manufacturers, retailers or publishers.

This is how Notebookcheck is testing

Every year, Notebookcheck independently reviews hundreds of laptops and smartphones using standardized procedures to ensure that all results are comparable. We have continuously developed our test methods for around 20 years and set industry standards in the process. In our test labs, high-quality measuring equipment is utilized by experienced technicians and editors. These tests involve a multi-stage validation process. Our complex rating system is based on hundreds of well-founded measurements and benchmarks, which maintains objectivity. Further information on our test methods can be found here.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja e-roweru Eleglide M2 - przystępny cenowo wszechstronny rower z tylnym silnikiem
Benedikt Winkel, 2023-08- 7 (Update: 2023-08- 7)