Recenzje Fisker Ocean podkreślają 3 cechy, na które Tesla i Rivian powinny zwrócić uwagę
1. Rozsądne wnętrze, pomimo dużego ekranu dotykowego
Ponieważ zdecydowana większość producentów pojazdów elektrycznych w branży robi obecnie wszystko, co w ich mocy, aby przenieść wszystkie elementy sterujące na monolityczny, dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy na środku deski rozdzielczej, zaangażowanie firmy Fisker w rozsądne projektowanie interfejsu użytkownika jest godne pochwały. Połączenie dotykowych przycisków i wyświetlaczy informacyjno-rozrywkowych jest najwyraźniej całkiem przyjemne w użyciu.
Nie tylko Fisker Ocean ma nie tylko szereg fizycznych, dotykowych elementów sterujących na kierownicy, ale także szereg dotykowych przycisków pod ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego, w zasięgu ręki. Sterowanie klimatyzacją, głośność multimediów i podgrzewanie foteli mają dotykowe elementy sterujące w zasięgu ręki nad konsolą środkową.
Nie oznacza to, że Ocean nie ma ekranów; jedną z najciekawszych sztuczek Ocean jest - choć opcjonalna - możliwość obracania 17,1-calowego centralnego ekranu informacyjno-rozrywkowego między orientacją poziomą i pionową. Ocean ma również dedykowany ekran za kierownicą, który obejmuje prędkościomierz i informacje o podróży, chociaż jest to podobno nie jest szczególnie duży.
2. Fisker Ocean jest całkiem wydajny
Chociaż nie wszyscy dbają o wydajność pojazdów elektrycznych, nieuchronnie wpłynie to na czas ładowania, jak stwierdzono z masywnym akumulatorem Rivian R1T. Autocarstwierdził, że Fisker Ocean był dość wydajny i dokładnie odzwierciedlał szacowany zasięg.
Fisker Ocean One ma dość duży akumulator o pojemności 113 kWh i zasięg 435 mil (~701 km), co daje mu wydajność około 3,85 mil/kWh. Nie jest to w żadnym wypadku lider w branży, ale nadal robi wrażenie, biorąc pod uwagę, że Ocean jeździ na 22-calowych kołach, w porównaniu ze standardowymi 19- lub 21-calowymi jednostkami występującymi w większości pojazdów elektrycznych.
Dla porównania, Tesla Model Y Long Range AWD zapewnia 331 mil (532,7 km) zasięgu WLTP z szacowanego akumulatora o pojemności 82,1 kWh (około 4,03 mil/kWh). Z drugiej strony, Rivian R1T z czterosilnikowym napędem AWD zapewnia zaledwie 313,8 mil (505 km) z akumulatora o pojemności 135 kWh, co daje mu wydajność zaledwie 2,3 mil/kWh.
3. Ocean to crossover oferujący luksusową, komfortową jazdę
Pomimo 3,7-sekundowego czasu 0-60 mph (0-102 km/h), Fisker Ocean jest podobno dostrojony pod kątem komfortu. Elastyczne zawieszenie zręcznie maskuje masę pojazdu elektrycznego, a jakość jazdy jest komfortowa bez poświęcania zbyt wiele pod względem dokładności prowadzenia.
Strojenie zawieszenia i dynamika nadwozia sprawiają, że Fisker Ocean łatwy i relaksujący w prowadzeniu. Jest to sprzeczne z wieloma innymi markami pojazdów elektrycznych na rynku, które usztywniają zawieszenie, aby zrekompensować ciężkie akumulatory i nadać swoim samochodom sportową jakość jazdy.
Dynamika jazdy Ocean może być nieco podzielonaale jest coś do powiedzenia na temat spokojnej jazdy, która nie wymaga pokonywania zakrętów i sprintu na prostych.
Źródło(a)
Fully Charged Show, Wired, Autocar, Fisker, Tesla, Rivian, Fiskerati, EV Database, Car and Driver