Redfall do premiery bez trybu 60 FPS na Xboxie
Redfall, najnowszy shooter Arkane o tematyce wampirycznej, trafi na komputery PC i konsole Xbox Series S|X 2 maja, po tym jak po tym jak została opóźniona raz. Będzie to jeden z rzadkich ekskluzywów Xbox, który będzie również dostępny w Game Pass w momencie premiery. Jednak najnowsze rewelacje z Redfall's Twitter handle może być rozczarowaniem dla posiadaczy konsoli.
Redfall będzie działać w rozdzielczości 4K 30 FPS na konsoli Xbox Series X. Na niższej konsoli Xbox Series S liczby te spadają do 1440p 30 FPS, co sprawia, że widać, iż deweloperzy celują w wierność wizualną. Arkane twierdzi, że po premierze zostanie wprowadzona łatka "wydajnościowa", która podniesie framerate do 60 FPS.
Podczas gdy 30 FPS jest nadal w pewnym stopniu akceptowalne w 2023 roku, zasobożerne części mapy mogą spowodować spadki klatek, czyniąc Redfall praktycznie niegrywalnym. Będzie to szczególnie problematyczne podczas sesji wieloosobowych i można mieć nadzieję, że łatka na 60 FPS pojawi się raczej wcześniej niż później.
Wymagania systemowe Redfall na PC wciąż są owiane tajemnicą. Nie powinny być one zbyt wysokie, biorąc pod uwagę, że gra działa na silniku Unreal Engine 4. Jednakże, nosi on wszelkie znamiona mniej niż idealnego portuktórych ostatnio było zdecydowanie zbyt wiele. Sytuację pogarsza Denovo, notorycznie żądny CPU DRM.