Reklamy samojezdnych Tesla mają być zdelegalizowane w Kalifornii
Zirytowana brakiem reperkusji prawnych z California Department of Motor Vehicles ostrzeżeniem dotyczącym marketingu samochodów elektrycznych Tesli jako "w pełni samojezdnych,"senator stanowa Lena Gonzalez z Long Beach wprowadziła nowe przepisy całkowicie zakazujące tej praktyki. Został on już podpisany przez gubernatora Gavina Newsoma i stanie się aktywnym aktem prawnym zaraz po rozpoczęciu Nowego Roku, w pakiecie z wieloma innymi przepisami, które wejdą w życie w 2023 roku.
Ten projekt ustawy wymagałby od dealera lub producenta, który sprzedaje każdy nowy pojazd osobowy, który jest wyposażony w częściową funkcję automatyzacji jazdy, zgodnie z definicją, lub który zapewnia aktualizację oprogramowania lub modernizację pojazdu, która dodaje częściową funkcję automatyzacji jazdy, aby zapewnić nabywcy lub właścicielowi zawiadomienie konsumenta, który opisuje funkcje i ograniczenia tych funkcji. Każde naruszenie tych wymogów byłoby karalne jako wykroczenie. Ustawa dodatkowo zakazuje producentowi lub dealerowi zwodniczego nazewnictwa lub marketingu tych funkcji, jak określono.
Podczas gdy ustawa nie wymienia konkretnie Tesli, kłopoty DMV z opisem funkcji FSD Beta za 15 000 USD jako "samojezdnej" spowodowały, że w pewnym momencie zażądano zawieszenia licencji dealera i tablic rejestracyjnych. Przedstawiciele Tesli spotkali się z DMV, a te spotkania zaowocowały niesławnym zdaniem prawników, którzy argumentowali, że "zwykłe niepowodzenie w realizacji długoterminowego, aspiracyjnego celu nie jest oszustwem" przed DMV.
Pojazdy Tesla, które biorą udział w wypadkach, czasami wchodzą do bazy danych NHTSA w związku z podejrzeniem o zaangażowanie Autopilota lub FSD Beta, choć federalne dochodzenie w tej sprawie, ponownie zaczynając od Kalifornii, jest wciąż w fazie odkrywania i Tesla nie stoi przed żadnymi nadchodzącymi zarzutami
Niedawno osiem pojazdów na moście San Francisco Bay Bridgena przykład, spowodowało kierowcy Model S twierdząc ich Tesla FSD system nagle zaczął hamować podczas zmiany pasów na woli, ale władze nie mogły znaleźć żadnych dowodów, że autonomiczny system jazdy ma wadliwe działanie, podczas gdy pijani kierowcy mają czasami obwiniać swoje wypadki na Autopilot, również, a następnie przyznawali się do winy.