Rivian, Ford Mustang Mach-E, Mercedes-Benz zawstydzają Teslę, F-150 Lightning w rzeczywistym teście zasięgu na autostradzie
Wśród skarg na Teslę rzekomo wprowadzającą w błąd swoich klientów tesla rzekomo wprowadzała swoich klientów w błąd szacunkami zasięgu pojazdu, a następnie próbowała zamieść te skargi pod dywan, niedawny test zasięgu w świecie rzeczywistym przeprowadzony przez Consumer Reports ujawnił bardziej obciążające dowody.
Raporty konsumenckie https://www.consumerreports.org/cars/hybrids-evs/real-world-ev-range-tests-models-that-beat-epa-estimates-a1103288135/ Real-World EV Range Test został przeprowadzony w celu określenia, które pojazdy elektryczne spełniają oczekiwania dotyczące zasięgu w oparciu o szacunki EPA, a które nie zapewniają obiecanych kilometrów. Firma przetestowała 22 pojazdy elektryczne takich marek jak Audi, BMW, Ford, Genesis, Hyundai, Kia, Lexus, Mercedes-Benz, Nissan, Rivian, Subaru, Tesla i Volkswagen.
Consumer Reports przetestował pojazdy elektryczne przy prędkościach autostradowych, gdzie zasięg ma największe znaczenie. Prawie nikt nie zamierza przejeżdżać 300 mil (482,8 km) w ciągu dnia z prędkością 30 mil na godzinę (48,28 km/h), ale podróżnicy często spędzają długie dni za kierownicą na autostradach z prędkościami autostradowymi.
Tesla Model S Long Range 2021 zalicza się do tych, które nie osiągnęły szacunkowego zasięgu EPA, nie osiągając 405 mil o 39 mil (62,76 km) - 366 mil (589,02 km) rzeczywistego zasięgu w porównaniu z szacunkowym zasięgiem EPA wynoszącym 405 mil (651,78 km) - lub 9,6%.
Inne głośne modele to Lucid Air Touring, który nie osiągnął szacowanego przez EPA zasięgu 384 mil o 40 mil (64,37 km), czyli 10,4%, oraz Ford F-150 Lighting, który nie osiągnął szacowanego zasięgu 320 mil o 50 mil (80,47 km), czyli 15,6%, co czyni go największym przestępcą w teście.
Z drugiej strony, Fordowi Mustangowi Mach-E Premium AWD Extended Range udało się przekroczyć szacowany przez EPA 270-milowy zasięg o 29 mil (46,67 km). BMW i4 M50 i iX xDrive50 osiągnęły odpowiednio 47 mil (75,64 km), czyli 17,3%, i 46 mil (74,03 km), czyli 13,3%, więcej niż szacuje EPA. Wyniki te plasują elektrycznego sedana BMW w niewielkiej odległości od Tesli Model S Long Range, z 318 milami (511,77 km) rzeczywistego zasięgu do 366 mil (589,02 km) Tesli. SUV BMW iX w rzeczywistości przewyższa Teslę Model S Long Range, uzyskując łącznie 370 mil (595,46 km) w teście w świecie rzeczywistym.
Podobnie, czterosilnikowy Rivian R1Tprawdopodobnie najmniej wydajny pojazd w zestawie testowym, dzięki masywnemu akumulatorowi i nadwoziu pickupa, pobił swoją ocenę EPA o 20 mil (32,19 km), uzyskując 334 mile (537,52 km) zasięgu w teście w świecie rzeczywistym.
W teście wyróżnił się jednak Mercedes-Benz EQE 350 4Matic, któremu udało się przejechać aż 72 mile (115,87 km) dalej niż twierdzi EPA, a elektryczny sedan zapewnił o 27,7% większy zasięg niż obiecano.
Ponieważ zasięg jest tak silnym punktem marketingowym dla firm produkujących samochody elektryczne, ważne jest, aby przeprowadzać takie testy w świecie rzeczywistym, aby dać kupującym wskazówkę, jak pojazdy elektryczne wypadają poza laboratorium.
W przeszłości podobne testy zasięgu pojazdów elektrycznych na autostradzie wykazały, że inne pojazdy elektryczne Tesli są gorsze od ich zasięgu EPA nawet o 12%, chociaż jeśli chodzi o jazdę zimą, kondycjonowanie baterii Tesli