Notebookcheck Logo

Rivian produkuje pierwszy dwusilnikowy R1T, a czerwcowa data dostawy szybko się zbliża

Rivian oficjalnie rozpoczął zwiększanie produkcji dwusilnikowego elektrycznego pickupa R1T w ramach przygotowań do czerwcowych dostaw. (Źródło zdjęcia: Rivian na Twitterze)
Rivian oficjalnie rozpoczął zwiększanie produkcji dwusilnikowego elektrycznego pickupa R1T w ramach przygotowań do czerwcowych dostaw. (Źródło zdjęcia: Rivian na Twitterze)
Rivian ogłosił niedawno, że pierwsza z wielu dwusilnikowych jednostek R1T opuściła linię produkcyjną, gotowa do dostawy w czerwcu 2023 roku. Dwusilnikowy układ napędowy zawiera niestandardowy silnik Rivian Enduro, a firma twierdzi, że jest bardziej wydajny niż układ napędowy z czterema silnikami. Dwusilnikowy R1T to tańsza wersja R1T dla nabywców poszukujących elektrycznego pickupa, który jest bardziej zorientowany na stabilność i osiągi na drodze niż na hardkorową eksplorację w terenie.
E-Mobility Launch Business

Firma Rivian ogłosiła niedawno ukończenie produkcji pierwszego dwusilnikowego elektrycznego pickupa AWD R1T w swoim zakładzie w USA. Oprócz zapewnienia ulgi klientom, którzy potencjalnie czekali miesiącami na aktualizację zamówienia, oznacza to również pierwszą jednostkę produkcyjną pojazdu konsumenckiego z własnym silnikiem Enduro firmy Rivian.

To, co czyni silnik Enduro wyjątkowym, to fakt, że został on zaprojektowany i jest produkowany przez samą firmę Rivian, w przeciwieństwie do silników czterosilnikowych R1T, które pochodzą od firmy Bosch. Własny projekt silnika ma kilka implikacji dla przyszłości pojazdów elektrycznych Rivian.

Silnik Enduro nie tylko dodaje jeszcze jedno źródło części - dając Rivian większą elastyczność i kontrolę nad łańcuchem dostaw - ale także umożliwia firmie dostosowanie konstrukcji silnika w celu poprawy wydajności i lepszego dopasowania do własnych potrzeb. Większość innych producentów pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla i NIOwykorzystuje konfigurację dwusilnikową do napędu AWD.

Dwusilnikowy AWD Rivian R1T ma być dostarczany z kontrolowanym hamulcem rozdziałem momentu obrotowego, aby zrekompensować brak koła na każdym silniku - system, który z pewnością działa, ale nie jest tak niezawodny jak blokujący mechanizm różnicowy lub układ napędowy z czterema silnikami. Dwusilnikowy R1T będzie dostępny w dwóch wersjach: model podstawowy o mocy 600 KM i momencie obrotowym 600 ft.-lbs oraz wersja Performance, która zapewnia dodatkowe 100 KM i 100 ft.-lbs momentu obrotowego. Wzrost wydajności dwusilnikowego układu napędowego oznacza, że obie wersje powinny mieć około 400 mil zasięgu

Rampa produkcyjna silników Enduro dla dwusilnikowego R1T odbywa się tuż po tym, jak w lutym odbyła się taka sama rampa dla komercyjnych modeli furgonetek Rivian, a Rivian twierdzi, że rozwój R1T wzmocni rozwój jego komercyjnej platformy w przyszłości.

Kup przenośną 40-amperową stację szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych J+ Booster 2 Level 2 na Amazon.

Źródło(a)

Rivian (1, 2), Electrek, Twitter

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 05 > Rivian produkuje pierwszy dwusilnikowy R1T, a czerwcowa data dostawy szybko się zbliża
Julian van der Merwe, 2023-05-28 (Update: 2023-05-28)