Roblox uruchamia model AI "Cube" o otwartym kodzie źródłowym, umożliwiający twórcom generowanie obiektów 3D

Pierwotnie ogłoszony w zeszłym roku na dorocznej konferencji deweloperów Roblox, model generatywnej sztucznej inteligencji o nazwie "Cube 3D" został uruchomiony jako narzędzie twórcy open-source. Cube pozwala twórcom generować obiekty 3D przy użyciu sztucznej inteligencji, które można następnie dostosowywać za pomocą Roblox Studio. Jest ono obecnie dostępne w wersji beta, a w nadchodzących miesiącach do platformy zostaną dodane dodatkowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.
Roblox to zasadniczo wirtualny wszechświat, w którym ludzie mogą tworzyć własne światy, gry i dzielić się tymi doświadczeniami ze znajomymi. Posiada już ogromną bibliotekę gier i doświadczeń, które zostały stworzone przez użytkowników, niektóre bardziej interaktywne niż inne. Teraz, dzięki Cube 3D, deweloper Roblox Corporation dał twórcom swobodę generowania obiektów 3D które mogą być wykorzystywane w tych światach i grach.
Pierwszym narzędziem dołączonym do Cube 3D jest "mesh", które zasadniczo przyjmuje podpowiedzi tekstowe, aby stworzyć model 3D w świecie Roblox. "Wygenerowany obiekt jest w pełni kompatybilny z obecnymi silnikami gier i można go rozszerzyć, aby obiekty były funkcjonalne" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Jako przykład, deweloperzy podali, że twórcy mogą używać poleceń tekstowych, takich jak "/generuj motocykl" lub "/generuj pomarańczowy stożek bezpieczeństwa", a te pojawią się jako wersje mecha w ciągu kilku sekund. Następnie, korzystając z Roblox Studio, można je dalej rozwijać i dodawać do świata gry.
Ponieważ Cube 3D jest również open sourcekażdy, kto nie korzysta z platformy Roblox, również może z niego korzystać.
Podczas gdy "siatka" jest na razie pierwszym narzędziem dołączonym do Cube 3D, programiści będą dodawać do platformy narzędzia do generowania tekstu, zamiany tekstu na mowę i zamiany mowy na tekst w nadchodzących miesiącach. Planują również włączyć bardziej złożone i funkcjonalne obiekty w ramach długoterminowego rozwoju kreatywnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.