Rosnący wskaźnik awaryjności ładowania pojazdów elektrycznych wynosi obecnie 1 na 5, ponieważ uszkodzone ładowarki i usterki są powszechne
Jedna na pięć prób ładowania pojazdów elektrycznych zakończyła się w zeszłym roku niepowodzeniem, w porównaniu do zaledwie 15% w 2021 roku, jak wynika z nowego raportu J.D. Power. Firma badawcza przedstawiła kolejną edycję swojego badania Electric Vehicle Experience Public Charging Study które pokazuje, że właściciele pojazdów elektrycznych w 50 stanach mają coraz bardziej frustrujące doświadczenia podczas ładowania swoich pojazdów, z niesamowitym 20% wskaźnikiem niepowodzenia.
Zmniejszająca się liczba przypadków udanego ładowania pojazdów elektrycznych wynika głównie z tego, że ładowarki są nieczynne - trzy czwarte awarii - podczas gdy reszta jest spowodowana starym dobrym wandalizmem na stacjach, błędami w oprogramowaniu lub problemami z przetwarzaniem płatności. J.D. Power drażni, że była jedna sieć ładowania, która wykazała się bardzo dobrą niezawodnością z zaledwie 3% wskaźnikiem awarii w zeszłym roku, ale nie ujawniła, która to sieć i pozostawiła nam domysły, czy to sieć Supercharger Tesli. To właśnie Superchargers Tesli były w pewnym momencie w zeszłym roku przedmiotem ataków wandalizmu i ciągle miał przecinane kable nie tylko dla miedzi w środku, więc pozostaje usłyszeć, czy takie incydenty w jakikolwiek sposób odbiły się na niezawodności sieci.
Urzędnicy rządowi odpowiedzialni za dystrybucję 7,5 miliarda dolarów federalnych funduszy na infrastrukturę ładowania EV próbują przekonać Elona Muska do otwarcia Superchargers Tesli dla innych marek EV jeśli chce wziąć udział w federalnej bonanzie funduszy. Do tej pory Tesla pozostała niezobowiązująca, jeśli chodzi o umożliwienie wszystkim korzystania z jej stacji ładowania, ale otworzyła swój system ładowania dla innych producentów samochodów i firm zajmujących się infrastrukturą ładowania, aby korzystać z niego według własnego uznania, nazywając go North American Charging Standard.
Badanie J.D. Power odzwierciedla 26 500 prób doładowania na ładowarkach poziomu 2 lub poziomu 3, więc byłoby interesujące śledzić, która jest najbardziej niezawodna sieć ładowania EV w USA, gdy pełny raport zostanie wydany.
Źródło(-a)
J.D. Power przez AutoNews