Roszczenia gwarancyjne Cybertruck dotyczące słabego kleju do paneli ze stali nierdzewnej powodują masowe wycofanie z rynku z obawy przed unoszącymi się w powietrzu odłamkami

Tesla dostarczyła rodzaj kleju, który zbyt szybko niszczeje pod wpływem czynników atmosferycznych, aby przymocować elementy nadwozia ze stali nierdzewnej do Cybertrucka.
Doprowadziło to do 151 roszczeń gwarancyjnych dotyczących odłączania paneli nadwozia Cybertruck, co skłoniło amerykańską National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) do masowego wycofania. W ramach wycofania Tesla twierdzi, że dostarczy prawie wszystkie Cybertrucks, które dostarczyła przed tym miesiącem - 46 096 sztuk - do swoich centrów serwisowych w celu naprawy.
Oprócz lepszego kleju, rozwiązanie obejmuje przykręcenie winowajcy szyny przechylnej ze stali nierdzewnej do nadwozia Cybertruck, ale Tesla zacznie je stosować tylko do Cybertrucks wyprodukowanych "21 marca lub później"
Do tego czasu wstrzymała dostawy nowych Cybertrucków i wznowi dostawy dopiero wtedy, gdy będzie gotowa z następującymi zmianami inżynieryjnymi.
Wycofany komponent wykorzystuje tylko klej strukturalny do połączenia zespołu. Ten klej strukturalny okazał się podatny na kruchość środowiskową. Element naprawczy wykorzystuje inny klej strukturalny, który nie jest podatny na kruchość środowiskową, aby połączyć zespół, który jest wzmocniony kołkiem przyspawanym do panelu ze stali nierdzewnej z nakrętką mocującą stalowy panel do konstrukcji pojazdu.
Kiedy Tesla wprowadziła na rynek Cybertruck, miała podobny problem z
pedałem przyspieszenia i zastosowano podobne rozwiązanie, czyli po prostu przykręcenie uszkodzonego elementu.
Tesla wyjaśnia powody masowego wycofania Cybertruck z ostrzeżeniem, że"jeśli panel ze stali nierdzewnej szyny przechyłowej oddzieli się od pojazdu podczas jazdy, może to stanowić zagrożenie na drodze dla kierowców jadących za nim i zwiększyć ryzyko obrażeń lub kolizji"
Jest to siódme wycofanie Cybertruck, a w czerwcu ubiegłego roku Tesla miała podobny problem z elementami bagażnika, które mogły się poluzować i odlecieć.
"Pojazdy wyprodukowane przed fabrycznie czystym punktem, ale nadal w posiadaniu Tesli, zostaną doposażone przed dostawą do klientów w opisany powyżej element naprawczy" - wyjaśniła Tesla.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon