Rozbiórka Tesli Cybertruck pozwala znaleźć meksykańskie części i jakość "startową" podczas demonstracji sterowania przewodowego
Główny inżynier Tesli Cybertruck, Wes Morrill, powiedział niedawno, że wraz z Modelem Y, elektryczny pickup jest najbardziej wyprodukowanym w Ameryce pojazdem sprzedawanym w USA.
Około 65% części Cybertrucka jest produkowanych w USA lub Kanadzie, a 25% pochodzi z Meksyku, ujawnił Wes. Model Y również składa się w 90% z części północnoamerykańskich, ale w 20% z meksykańskich.
Niektóre z wyprodukowanych w Meksyku komponentów układu kierowniczego i zawieszenia Cybertrucka zostały w pełni zaprezentowane podczas pierwszego demontażu, który pokazał również rozległy zestaw akumulatorów.
Strukturalny akumulator 4680
Akumulator strukturalny Cybertruck o mocy 123 kWh 4680 jest w rzeczywistości częścią podwozia, podobnie jak w Wyprodukowanym w Teksasie Modelu Yi służy jako podstawa, na której zamontowane są fotele. Nie wróży to dobrze możliwości serwisowania lub naprawy baterii, ale tak właśnie budowane są nowoczesne pojazdy elektryczne.
Dopiero okaże się, czy pakiety strukturalne będą stanowić problem po wygaśnięciu typowej 8-letniej gwarancji lub gdy pakiety będą wymagać wymiany. Niektórzy producenci pojazdów elektrycznych dążą obecnie do 15-letniej gwarancji na akumulatory EV ponieważ obecne składy chemiczne są wystarczająco zaawansowane, aby na to pozwolić, nawet przy zachowaniu 85% pojemności.
Jakość wykonania Cybertruck
Innym interesującym spostrzeżeniem podczas inauguracyjnego demontażu Cybertrucka było to, że jego konstrukcja cierpi na typowe, jak to nazwał prezenter, problemy z "jakością uruchomienia". Jako jeden z przykładów podał pękające gumowe uszczelki drzwi Cybertrucka, a także niewłaściwy zawias, który pracownik Giga Texas umieścił tam w pośpiechu.
Przypisuje się to pośpiechowi związanemu z uruchomieniem pojazdu i synchronizacją zespołów linii montażowej i zwykle są one z czasem naprawiane, dodał. Elon Musk niedawno skomentował kilka przypadków szerokich paneli Cybertruck lukimówiąc, że dotyczyło to tylko niewielkiej partii 15 pojazdów.
Tylne sterowanie przewodowe
Zespół rozbierający Cybertruck podniósł jeden z nich i był w stanie zaprezentować zarówno nowy system steer-by-wire, jak i tylny kąt skrętu w stosunku do skrętu przednich kół. Główny inżynier Tesli, LArs Moravy, wyjaśnił, że nowy system niskiego napięcia 48 V w Cybertrucku jest tym, co faktycznie umożliwiło zsynchronizowany mechanizm sterowania przewodowego.
Tesla jest teraz w stanie przesłać do elektrycznych silników sterujących ilość mocy, która byłaby zaporowa w porównaniu ze starszą architekturą 12V. System steer-by-wire ma wbudowane systemy redundancji, z dwoma silnikami elektrycznymi z przodu na wypadek awarii jednego z nich.
Cybertruck gigacasting
Inną interesującą rzeczą, którą pokazuje rozbiórka, jest ogromny tylny gigacasting cybertrucka, co potencjalnie sprawia, że wszelkie duże naprawy lub prace serwisowe są bardzo trudne. To samo dotyczy oczywiście wyprodukowanego w Teksasie Modelu Y, który ma również strukturalny zestaw baterii 4680.
Ubezpieczyciele niechętnie podchodzą do tych trudnych lub drogich w serwisowaniu konstrukcji pojazdów, często woląc skasować pojazd elektryczny zamiast go naprawiać. Tesla zwróciła na to uwagę i stara się projektować i szkolić w celu łatwiejszych napraw. Jeśli wszystko inne zawiedzie, Tesla zapewnia gigacast do centrów serwisowych, ale jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, jak proces ten będzie przebiegał w przypadku Cybertrucka.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Autoline (YT)