Notebookcheck Logo

Rozbiórka baterii BYD blade vs Model 3 wykazała wyższość inżynierii Tesli w wątpliwym porównaniu

Chłodzenie ogniwa 2170 Tesli przepływa przez pakiet akumulatorów (zdjęcie: Charles/X)
Chłodzenie ogniwa 2170 Tesli przepływa przez pakiet akumulatorów (zdjęcie: Charles/X)
Podczas gdy BYD pozywa blogerów o zniesławienie, rozbiórka innowacyjnego pakietu baterii ostrzy porównała go z niestrukturalną baterią 2170 w Modelu 3. Ekspert twierdzi, że bateria Tesli jest zbudowana z lepszym chłodzeniem i jest bardziej naprawialna.
E-Mobility

W porównaniu jabłek do pomarańczy, zestaw akumulatorów BYD blade w sedanie Han został rozebrany i porównany z akumulatorem 2170 w Tesli Model 3. Ekspert od rozbiórki doszedł do wniosku, że bateria Tesli 2170, która jest instalowana w jej wydajnych wersjach sedanów, a nie w podstawowym Modelu 3 z ogniwami LFPjest zbudowany lepiej, ponieważ ma lepsze chłodzenie i uszczelnienie. Okazało się również, że jest znacznie łatwiejszy w naprawie.

Innowacyjna architektura baterii typu blade głównego konkurenta Tesli, BYD, jest jednak sposobem na umieszczenie ogniw o różnym składzie chemicznym w podwoziu jako integralnej części nadwozia pojazdu elektrycznego, a nie faktycznym postępem chemicznym. Jest on bardziej zbliżony do strukturalnego pakietu akumulatorów 4680, który Tesla instaluje obecnie w produkowanym w Teksasie Modelu Ya nie w samodzielnym akumulatorze Modelu 3.

Podczas gdy rozbiórka wykazała, że akumulator BYD jest pełen kleju, a zatem nie jest tak naprawdę podatny na wymianę pojedynczych ogniw lub modułów, to samo można powiedzieć o strukturalnym pakiecie 4680 w Modelu Y. Został on niedawno rozebrany i okazał się niemożliwy do naprawy ponieważ był również wypełniony klejem. Podobnie jak akumulator BYD blade, nie jest on zbudowany z modułów, które można indywidualnie wymieniać, tak jak akumulator Modelu 3 podany tutaj do porównania.

Inna zaleta inżynieryjna akumulatora Tesli, którą podają eksperci od rozbiórki z Chin - metal zamiast plastikowej obudowy - może również wynikać z faktu, że porównują zintegrowany strukturalny zestaw akumulatorów, który jest lżejszy i tańszy w produkcji, o większej gęstości objętościowej, do zwykłego samodzielnego akumulatora.

Jeśli jednak chodzi o rozwiązanie chłodzące, porównanie akumulatorów BYD blade i Model 3 może mieć sens. Zgodnie z poniższym przewodnikiem, płyn chłodzący Tesli przepływa przez akumulator i odprowadza ciepło bardziej efektywnie niż chłodzenie powierzchniowe BYD, które porównują do dotykania twarzy butelką z zimną wodą w upalny dzień, zamiast jej picia. Niemniej jednak, może to nie mieć miejsca w przypadku Texas 4680 Model Y, ponieważ wykorzystuje on ogniwa jako strukturę nośną i wypełnia szczeliny między nimi bardzo mocnym klejem.

Na marginesie, BYD i inni chińscy producenci pojazdów elektrycznych coraz częściej pozywają lokalnych blogerów za nieuczciwe zniesławienie posty i filmy mające na celu gromadzenie wyświetleń i odnoszenie sukcesów w sądzie, więc interesujące będzie śledzenie, czy będzie jakaś taka reakcja na poniższy film.

Pobierz ładowarkę ChargePoint 50A Home Flex EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Rozbiórka baterii BYD blade vs Model 3 wykazała wyższość inżynierii Tesli w wątpliwym porównaniu
Daniel Zlatev, 2023-08- 1 (Update: 2023-08- 1)