Rozbiórka baterii BYD blade vs Model 3 wykazała wyższość inżynierii Tesli w wątpliwym porównaniu
W porównaniu jabłek do pomarańczy, zestaw akumulatorów BYD blade w sedanie Han został rozebrany i porównany z akumulatorem 2170 w Tesli Model 3. Ekspert od rozbiórki doszedł do wniosku, że bateria Tesli 2170, która jest instalowana w jej wydajnych wersjach sedanów, a nie w podstawowym Modelu 3 z ogniwami LFPjest zbudowany lepiej, ponieważ ma lepsze chłodzenie i uszczelnienie. Okazało się również, że jest znacznie łatwiejszy w naprawie.
Innowacyjna architektura baterii typu blade głównego konkurenta Tesli, BYD, jest jednak sposobem na umieszczenie ogniw o różnym składzie chemicznym w podwoziu jako integralnej części nadwozia pojazdu elektrycznego, a nie faktycznym postępem chemicznym. Jest on bardziej zbliżony do strukturalnego pakietu akumulatorów 4680, który Tesla instaluje obecnie w produkowanym w Teksasie Modelu Ya nie w samodzielnym akumulatorze Modelu 3.
Podczas gdy rozbiórka wykazała, że akumulator BYD jest pełen kleju, a zatem nie jest tak naprawdę podatny na wymianę pojedynczych ogniw lub modułów, to samo można powiedzieć o strukturalnym pakiecie 4680 w Modelu Y. Został on niedawno rozebrany i okazał się niemożliwy do naprawy ponieważ był również wypełniony klejem. Podobnie jak akumulator BYD blade, nie jest on zbudowany z modułów, które można indywidualnie wymieniać, tak jak akumulator Modelu 3 podany tutaj do porównania.
Inna zaleta inżynieryjna akumulatora Tesli, którą podają eksperci od rozbiórki z Chin - metal zamiast plastikowej obudowy - może również wynikać z faktu, że porównują zintegrowany strukturalny zestaw akumulatorów, który jest lżejszy i tańszy w produkcji, o większej gęstości objętościowej, do zwykłego samodzielnego akumulatora.
Jeśli jednak chodzi o rozwiązanie chłodzące, porównanie akumulatorów BYD blade i Model 3 może mieć sens. Zgodnie z poniższym przewodnikiem, płyn chłodzący Tesli przepływa przez akumulator i odprowadza ciepło bardziej efektywnie niż chłodzenie powierzchniowe BYD, które porównują do dotykania twarzy butelką z zimną wodą w upalny dzień, zamiast jej picia. Niemniej jednak, może to nie mieć miejsca w przypadku Texas 4680 Model Y, ponieważ wykorzystuje on ogniwa jako strukturę nośną i wypełnia szczeliny między nimi bardzo mocnym klejem.
Na marginesie, BYD i inni chińscy producenci pojazdów elektrycznych coraz częściej pozywają lokalnych blogerów za nieuczciwe zniesławienie posty i filmy mające na celu gromadzenie wyświetleń i odnoszenie sukcesów w sądzie, więc interesujące będzie śledzenie, czy będzie jakaś taka reakcja na poniższy film.
Here is a comparison of the battery cooling systems of BYD Han and Tesla model 3 pic.twitter.com/BdpvkI68He
— ????ℎ???????????????????? (@CharlesWBoy) July 30, 2023
Źródło(a)
CharlesWBoy przez Teslarati