Notebookcheck Logo

Rozczarowująca sprzedaż gier AAA na iPhone'y i iPady - Assassin's Creed Mirage i Resident Evil nie przyciągają fanów

Assassin's Creed Mirage i Resident Evil 4/Village wymagają procesora A17 Pro lub nowszego, aby działać na systemach Apple. (Źródło obrazu: Apple)
Assassin's Creed Mirage i Resident Evil 4/Village wymagają procesora A17 Pro lub nowszego, aby działać na systemach Apple. (Źródło obrazu: Apple)
Gry AAA, takie jak Assassin's Creed Mirage i Resident Evil 4/Village, walczyły o zdobycie silnej pozycji na rynku iOS, ponieważ niedawny raport stwierdził, że tytuły te nie sprzedawały się dobrze. Na przykład, użytkownicy kupili Assassin's Creed Mirage mniej niż 3000 razy od premiery gry.
Apple Gaming Business iOS iPad iPhone Fail

Apple podczas premiery iPhone'a 15 firma A17 Pro zrobiła wielką sprawę z potencjału gier. Firma obiecała, że nowa generacja gier, wcześniej zarezerwowana tylko dla konsol / komputerów PC, jest w drodze na urządzenia Apple. Apple zademonstrował to, demonstrując iPhone 15 Pro z grami AAA, takimi jak Resident Evil 4 Remake, Resident Evil Village i Assassin's Creed Mirage.

Jednak marzenie Cupertino o przekształceniu wysokiej klasy iPhone'ów i iPadów w opłacalne urządzenia do gier AAA może być krótkotrwałe, ponieważ raport Appfigures przedstawia ponury obraz sprzedaży gier AAA na iOS (za pośrednictwem mobilegamer.biz)).

Raport twierdzi, że gry AAA, takie jak Assassin's Creed Mirage i Resident Evil 4/Village, miały trudności ze znalezieniem odbiorców na iOS iOS. Assassin's Creed Mirage, na przykład, sprzedał się podobno w mniej niż 3000 egzemplarzy w pełnej cenie 49,99 USD, mimo że gra może pochwalić się 123 tysiącami pobrań. Częściowym powodem tak dużej rozbieżności między liczbą pobrań a sprzedanymi egzemplarzami w pełnej cenie jest fakt, że użytkownicy mogą zagrać w darmowe demo przed dokonaniem zakupu. Wydaje się więc, że wielu użytkowników grało w demo, ale bardzo niewielu kupiło grę.

Według Appfigures, Assassin's Creed Mirage zbombardował tak mocno, że gra ma trudności z uzyskaniem nawet 4000 USD przychodu dziennie. Aby zilustrować swój punkt widzenia, firma porównała Assassin's Creed Mirage z Assassin's Creed Rebellion firmy Ubisoft, tytułem stworzonym specjalnie na urządzenia mobilne, i pokazała, że gra AC przeznaczona wyłącznie na urządzenia mobilne wygenerowała około 981 tysięcy dolarów przychodu w tym samym czasie, w którym Assassin's Creed Mirage osiągnął tylko 123 tysiące dolarów.

Przechodząc do innych tytułów, Capcom's Resident Evil 4 Remake i Resident Evil Village również podobno nie udało się przyciągnąć dużej bazy użytkowników iOS. Według Appfigures, Resident Evil 4 Remake i Resident Evil Village zdołały pobrać około 357 tys. i 370 tys. plików przy przychodach odpowiednio 208 tys. i 92 tys. dolarów. Biorąc pod uwagę cenę wywoławczą Resident Evil 4 Remake (29,99 USD) i Resident Evil Village (15,99 USD), rzeczywista liczba płacących klientów wynosi 7000 w przypadku RE 4 Remake i 5750 w przypadku RE Village.

Co więcej, Death Stranding na iOS również wydaje się nie przyciągać większej uwagi z około 10 600 pobrań. Ponieważ gra nie ma darmowej wersji demonstracyjnej, cena wywoławcza w wysokości 20 USD daje przychód w wysokości 212 000 USD. Nie jest to więc dobry wynik dla głośnego tytułu na konsole/PC.

Możliwe przyczyny braku popularności gier AAA na iOS

Chociaż istnieje wiele potencjalnych powodów, dla których gry AAA mają trudności ze zdobyciem publiczności na iOS, ceny mogą być największym czynnikiem. Platformy mobilne takie jak iOS i Android są pełne tytułów free-to-play, które odniosły ogromny sukces. Nawet najlepiej sprzedające się gry premium na iOS, takie jak Five Nights at Freddy's i Grand Theft Auto San Andreas, kosztują ułamek ceny Assassin's Creed Mirage i Resident Evil 4.

Następnie pojawia się kwestia tytułów konsolowych dostępnych tylko na wysokiej klasy iPadach i iPhone'ach 15 Pro/max(dostępne jako "Renewed" na Amazon). Oczywiście osoby, które mogą zainwestować w urządzenie z systemem iOS, które kosztuje co najmniej 1000 USD, mogą również kupić konsolę do gier, taką jak Xbox Series S lub PC, aby grać w te gry w znacznie wyższej jakości i ze znacznie lepszym sterowaniem.

Assassin's Creed Mirage na iOS. (Źródło obrazu: Appfigures)
Assassin's Creed Mirage na iOS. (Źródło obrazu: Appfigures)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 07 > Rozczarowująca sprzedaż gier AAA na iPhone'y i iPady - Assassin's Creed Mirage i Resident Evil nie przyciągają fanów
Fawad Murtaza, 2024-07- 2 (Update: 2024-07- 2)