Rozwój Wiedźmina 4 przyspiesza, CEO komentuje wykorzystanie sztucznej inteligencji
Fani wiedzą od marca 2022 roku, że nowa gra o Wiedźminie zostanie wydana, dzięki postowi https://twitter.com/witchergame/status/1505945110722326529 na X (dawniej Twitter). Teraz Adam Badowski, prezes polskiego producenta gier CD Projekt, ogłosił w wywiadzie dla https://www.reuters.com/technology/cd-projekt-aims-start-production-phase-polaris-2024-2024-01-22/ reuters, że prace nad długo oczekiwaną kontynuacją rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Według wywiadu, CD Projekt zamierza zwiększyć liczbę deweloperów do około 400 do połowy roku. Do tej pory w fazę przedprodukcyjną zaangażowanych było 260 deweloperów. Analitycy nie spodziewają się jednak premiery gry przed 2026 rokiem.
Sztuczna inteligencja nie powinna zastąpić ludzi
Zapytany o wykorzystanie sztucznej inteligencji w wywiadzie dla Reutersa, prezes CD Projektu Adam Badowski wyraził się jasno: "Uważamy, że sztuczna inteligencja jest czymś, co może pomóc usprawnić pewne procesy w produkcji gier, ale nie zastąpić ludzi".
Niemniej jednak, według prezesa, CD Projekt utworzył zespół programistów, aby przyjrzeć się, w jaki sposób sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w tworzeniu gier. Nie wiadomo jeszcze, jaką rolę sztuczna inteligencja odegra w przyszłych grach CD Projekt.
Oto, co już wiemy o Wiedźminie 4
Wiedźmin 4 będzie początkiem nowej trylogii, która jest obecnie rozwijana pod nazwą projektu "Polaris". Wiadomo już, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Oznacza to, że możemy spodziewać się znacznej poprawy wizualnej w stosunku do The Witcher 3: Wild Hunt, który został opracowany przy użyciu REDengine 3.
Ci, którzy liczyli na to, że w nowej odsłonie Wiedźmina główną bohaterką będzie adoptowana córka Geralta, Ciri, prawdopodobnie będą zawiedzeni. Więcej informacji na temat postaci i fabuły nie jest jeszcze znanych.