Rywal Tesli Model 3, P7+, to pierwszy samochód AI z możliwością samodzielnej jazdy bez ograniczeń pogodowych i drogowych
Mając na celu pokonanie Tesli w jej własnej grze FSD, Xpeng ujawnił bezpośredniego rywala Modelu 3 w cenie poniżej 30 000 USD, który oferuje pełną autonomiczną jazdę i automatyczne parkowanie za darmo.
Główni konkurenci Tesli w Chinach, tacy jak BYD, Xpeng, NIO i inni, z zawrotną prędkością rozwijają zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) podobne do FSD w wyścigu o wyróżnienie się i przyciągnięcie większej liczby klientów.
Przykładem tego jest nowy sedan Xpeng P7+, który konkuruje z Modelem 3 z ceną o 10% niższą niż najtańszy pojazd Tesli. Xpeng nazywa P7+ "pierwszym samochodem AI", ponieważ po raz pierwszy wykorzystuje sztuczną inteligencję do kontrolowania wszystkich procesów pojazdu, od autonomicznej jazdy po efektywność energetyczną i zarządzanie temperaturą.
Powszechne wykorzystanie sztucznej inteligencji w P7+ charakteryzuje się również tym, że jest to pierwszy inteligentny pojazd Xpeng, który nie wykorzystuje LiDAR do samodzielnej jazdy. Zamiast tego Xpeng przyjął podejście Tesli i wyposażył P7+ w tak zwaną technologię wizyjną Eagle Eye, która według firmy jest dokładniejsza niż poprzedni sprzęt do samodzielnej jazdy wykorzystujący LiDAR.
Nowe połączenie oprogramowania AI z kamerą i czujnikami okazało się lepsze, ponieważ może stale mapować obszar wielkości dwóch boisk piłkarskich w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Dzięki technologii Eagle Eye, Xpeng może stać się pierwszym producentem samochodów, który wykorzysta swoją technologię autonomicznej jazdy we wszystkich głównych miastach i na autostradach do końca roku.
System Freewheeling umożliwia inteligentną jazdę ADAS od drzwi do drzwi i od miejsca parkingowego do miejsca parkingowego dla pojazdów Xpeng. Jest to wyraźny kontrast z FSD Tesli, który nie został jeszcze zatwierdzony zatwierdzony do użytku w Chinach.
Jeśli chodzi o specyfikację P7+, samochód oferuje nieco większy zasięg niż Tesla Model 3 i uruchamia oprogramowanie do samodzielnej jazdy na dwóch układach Nvidia Orin X, a system informacyjno-rozrywkowy w kabinie jest zasilany przez wysokiej klasy procesor Snapdragon 8295.
Układ napędowy kontrolowany przez sztuczną inteligencję zwraca również niezwykłą wydajność około 18 kWh na 100 mil, a P7 + jest zbudowany w oparciu o nowoczesną architekturę 800V, która umożliwia bardzo szybkie ładowanie.
Zamówienia przedpremierowe rozpoczęły się od ceny 29 610 USD, która prawdopodobnie zostanie obniżona przed faktyczną premierą w przyszłym miesiącu. Tesla stoi w obliczu ostrej konkurencji w Chinach, z zaledwie 6,4% sprzedaży pojazdów "nowej energii" w zeszłym miesiącu.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon