Rząd USA chce wprowadzić obowiązek automatycznego hamowania, takiego jak AEB Tesli, przy prędkości do 62 mil na godzinę we wszystkich nowych samochodach osobowych i ciężarowych
Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration) wydała tzw. zawiadomienie o proponowanych przepisach (Notice of Proposed Rulemaking) w celu wprowadzenia dobrowolnej opcji automatycznego hamowania, w którą producenci samochodów zgodzili się wyposażyć swoje samochody w 2016 roku. NHTSA nie tylko chce, aby funkcje takie jak automatyczne hamowanie awaryjne Tesli (AEB) były obowiązkowe dla wszystkich nowych samochodów osobowych i ciężarowych, niezależnie od układu napędowego, ale także wyszczególniła specyfikacje mandatu.
Producenci samochodów będą mieli trzy lata na dostosowanie się do mandatu AEB po jego przyjęciu. "Wymagałoby to,aby wszystkie samochody były w stanie zatrzymać się i uniknąć kontaktu z pojazdem jadącym przed nimi z prędkością do 62 mil na godzinę", mówi NHTSA. Niedawna aktualizacja Tesli zwiększyła prędkość włączania automatycznego hamowania do 125 mil na godzinę a także wprowadziła go w trybie wstecznym. Jeśli chodzi o pieszych, przepisy zobowiążą producentów samochodów do zainstalowania automatycznego systemu hamowania awaryjnego, który wykrywa i unika kolizji z nimi również w nocy.
Proponowana funkcja AEB, która zatrzymywałaby samochód przed zderzeniem z nadjeżdżającym pojazdem przy prędkości do 62 mil na godzinę, jest opisana jako składająca się z "różnych technologii czujników i podsystemów, które współpracują ze sobą w celu wykrycia, kiedy pojazd jest bliski zderzenia, a następnie automatycznie uruchamia hamulce pojazdu, jeśli kierowca tego nie zrobił, lub stosuje większą siłę hamowania, aby uzupełnić hamowanie kierowcy w razie potrzeby, aby uniknąć lub złagodzić powagę zderzenia".
Zgodnie ze wstępną analizą skutków regulacji NHTSA, mandat AEB, jak szczegółowo opisano, spowoduje co najmniej 360 mniej zgonów na drogach rocznie. Zdolność nowych samochodów osobowych i ciężarowych do automatycznego zatrzymywania się w celu uniknięcia kolizji zapobiegłaby również nie mniej niż 24 000 obrażeń każdego roku, twierdzi NHTSA.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon