Rządowe śledztwo wykazało, że układ FSD Tesli był rzeczywiście włączony podczas wypadku na Bay Bridge
Nagłe hamowanie Tesli Model S na szybkim pasie tunelu Bay Bridge w San Francisco, które spowodowało 8-pojazdowy pileup podczas Święta Dziękczynienia mogło być rzeczywiście spowodowane przez system autonomicznej jazdy Tesli. NHTSA wszczęła specjalne dochodzenie w sprawie wypadku i agencja rządowa opublikowała swoje ustalenia, potwierdzając twierdzenie kierowcy, że system Full Self-Driving Beta (FSD) Tesli był włączony w czasie wypadku i mógł rzeczywiście spowodować wypadek.
Model S postanowił połączyć się z szybkim pasem, włączając lewy migacz, po czym przemieścił się tam i rozpoczął nagłe zwalnianie do prędkości 7 mph, jakby był ściągany, powodując, że pojazdy za nim wpadały na siebie lub zderzały się ze sobą. Sama Tesla wyszła z tego stosunkowo bez szwanku, podobnie jak jej kierowca, ale niektóre z pojazdów jadących za nią nie zdążyły na czas zareagować na szybkim pasie i ze znaczną prędkością wbiły się w ostatnie samochody w kupie. Niektórzy obserwatorzy twierdzili, że niedawno zainstalowane światło ostrzegawcze na początku tunelu mogło zostać pomylone z sygnalizacją świetlną, podczas gdy późniejsze wysiłki mediów mające na celu odtworzenie zamieszania związanego z FSD w dokładnie tym samym miejscu nie przyniosły rezultatu.
"Setki elementów danych dotyczących pojazdu, pasażerów, mechanizmów powstawania obrażeń, drogi i systemów bezpieczeństwa są zbierane dla każdego z ponad 100 wypadków wyznaczonych do badania rocznie" - mówi NHTSA i dopiero okaże się, co wyniknie z ustaleń dotyczących dziękczynnego pileupu Tesli, biorąc pod uwagę, że zaangażowanie systemu FSD zostało teraz oficjalnie potwierdzone. Zarówno NHTSA, jak i rząd federalny rozpoczęły publiczne dochodzenia w sprawie systemów autonomicznej jazdy Tesli z tak różnych powodów, jak bezpieczeństwo ruchu drogowego lub zwodniczy marketing Autopilota.
W tym tygodniu ujawnienie zeznań inżyniera Tesli, że niektóre z pierwszych filmów promocyjnych Autopilota miały zainscenizowane ujęcia możliwości nieobecne w systemie w tym czasie, lub NHTSA patrząc na ostatnim tweecie Elon Musk, że Tesla może ograniczyć ostrzeżenia trzymania kierownicynie pomagają też sprawie producenta samochodów.
Here’s the @KTVU evening news covering the simulated @Tesla FSD/AP drive we took @BrooksKTVU on this morning across the SF Bay Bridge to dive deeper into what sadly transpired on Thanksgiving 2022. ????: It’s on all of us as drivers to be attentive. pic.twitter.com/gwGnuVq7b6
— Tesla East Bay Fremont (@TeslaOwnersEBay) January 14, 2023