Notebookcheck Logo

Rzeczywisty test zasięgu pojazdów elektrycznych ujawnia, że Model 3 nie jest osamotniony w zawyżaniu zasięgu - Mercedes EQE prowadzi, a BMW i5 rozczarowuje

Żaden z sześciu samochodów elektrycznych przedstawionych na zdjęciu nie był w stanie osiągnąć szacowanego zasięgu w teście autostradowym. (Źródło zdjęcia: Carwow na YouTube)
Żaden z sześciu samochodów elektrycznych przedstawionych na zdjęciu nie był w stanie osiągnąć szacowanego zasięgu w teście autostradowym. (Źródło zdjęcia: Carwow na YouTube)
Rzeczywisty test zasięgu siedmiu nowych modeli samochodów elektrycznych wykazał, że wszystkie z nich zawyżały swoje dane dotyczące zasięgu. Podczas gdy testowany Tesla Model 3 był gorszy tylko o około 10% deklarowanego zasięgu, inni przestępcy byli bardziej rażący.
E-Mobility Fail Review Snippet

Wiele mówi się o błędnej metodologii testowania zasięgu pojazdów elektrycznych, ale niedawny test przeprowadzony przez kanał YouTube Carwow (proszę obejrzeć film poniżej tekstu) pokazał, że żaden z sześciu samochodów elektrycznych biorących udział w teście nie zdołał osiągnąć deklarowanego zasięgu.

Według prezentera Carwow, Matta Watsona, testy zostały przeprowadzone w taki sam sposób, w jaki "normalna osoba" prowadziłaby samochód. Oznacza to, że wszystkie pojazdy elektryczne we flocie jechały z dozwoloną prędkością, a kontrola klimatu była aktywna przez cały czas trwania testu. Wszystkie poruszały się również po tej samej trasie w bliskiej odległości od siebie, aby wyrównać temperaturę jako zmienną.

W sumie Carwow przetestował sześć popularnych modeli pojazdów elektrycznych pod kątem ich zasięgu na autostradzie, w tym BMW i5, BYD Sealmercedes-Benz EQE, Polestar 2, Porsche Taycani Tesla Model 3. Ostatecznym celem testu było porównanie deklarowanego zasięgu z rzeczywistym zasięgiem na autostradzie. Każdy test kończył się, gdy akumulator pojazdu osiągał 0%.

Po tym wszystkim Mercedes-Benz EQE wyszedł na prowadzenie, pokonując 575 km (ok. 357 mil) w porównaniu do deklarowanego zasięgu 612 km (ok. 380 mil). Na końcu stawki znalazło się BMW i5, które przejechało zaledwie 477 km (ok. 296 mil) z deklarowanych 583 km (ok. 362 mil). The Tesla Model 3był raczej zgodny z podobnymi testami, nie osiągając deklarowanego zasięgu 628 km (ok. 390 mil) o około 10%, z wynikiem 567 km (ok. 352 mil).

Pełna lista testów zasięgu pojazdów elektrycznych Carwow wygląda następująco:

  1. Mercedes-Benz EQE: 575 km (ok. 357 mil) z deklarowanego zasięgu 612 km (ok. 380 mil) (94% deklarowanego zasięgu)
  2. Tesla Model 3: 567 km (ok. 352 mil) w teście; 628 km (ok. 390 mil) deklarowanego zasięgu (90% deklarowanego zasięgu)
  3. BYD Seal: 499 km (ok. 310 mil) w testach; 570 km (ok. 354 mil) deklarowanego zasięgu (88% deklarowanego zasięgu)
  4. Porsche Taycan: 592 km (ok. 368 mil) testowane; 678 km (ok. 421 mil) deklarowane (87% deklarowanego zasięgu)
  5. Polestar 2: 535 km (ok. 332 mil) w testach; 653 km (ok. 406 mil) deklarowanego zasięgu (82% deklarowanego zasięgu)
  6. BMW i5: testowany zasięg 477 km (ok. 296 mil); deklarowany zasięg 583 km (ok. 362 mil) (82% deklarowanego zasięgu)

Podczas kontroli w połowie testu Carwow stwierdził, że Tesla uzyskała wydajność około 5 mil / kWh, co czyni ją najbardziej wydajnym samochodem z całej serii. Mercedes-Benz EQE, który zwyciężył tego dnia, osiągał raczej przeciętne wyniki, z 4,2 mil/kWh, podczas gdy BMW było najgorsze, z 3,9 mil/kWh. BYD Seal osiągał średnio 4,6 mil/kWh, a Polestar 2 około 4,4 mil/kWh. Te wartości wydajności nie były jednak spójne przez cały czas trwania testów.

Prowadzenie każdego z pojazdów elektrycznych do 0% również przyniosło interesujące wyniki, przy czym BYD Seal wyświetlał dość zabawnie błędnie przetłumaczone ostrzeżenia, gdy zbliżał się do końca żywotności baterii, podczas gdy BMW udało się przejechać dodatkowe 15 mil (ok. 24 km) po tym, jak powiedział, że bateria jest całkowicie wyczerpana. To, co było spójne we wszystkich testowanych pojazdach elektrycznych, to fakt, że gdy poziom naładowania spadł poniżej 10%, moc wyjściowa została znacznie zmniejszona, aż wszystkie samochody zatrzymały się.

Proszę kupićuchwyt samochodowy Peak Design z bezprzewodowym ładowaniem na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Rzeczywisty test zasięgu pojazdów elektrycznych ujawnia, że Model 3 nie jest osamotniony w zawyżaniu zasięgu - Mercedes EQE prowadzi, a BMW i5 rozczarowuje
Julian van der Merwe, 2024-06-21 (Update: 2024-06-21)