SIXT rezygnuje z samochodów Tesla na rzecz BYD w ramach dążenia do elektryfikacji, powołując się na fatalne koszty amortyzacji i napraw
U szczytu szału na pojazdy elektryczne, giganci wynajmu samochodów zamówili setki tysięcy Tesli i innych pojazdów elektrycznych, aby osiągnąć swoje limity zrównoważonego transportu i emisji. Najwyraźniej nie wszystko idzie zgodnie z planem, ponieważ po tym, jak Hertzteraz SIXT zmieni swoją strategię elektryfikacji.
W przypadku Tesli spowolnienie oznacza całkowitą rezygnację z zakupów od producenta samochodów Elona Muska. SIXT nie chce mieć od teraz nic wspólnego z Teslami, ponieważ ich wartość rezydualna okazała się fatalna w porównaniu do tego, za co SIXT je kupił, nie wspominając o kłopotliwej konserwacji. Istniejące pojazdy Tesla, które zostały już zakupione, pozostaną we flocie wynajmu SIXT do czasu odpisania, ale żadne nowe Tesle nie zostaną nabyte.
Nieco zaskakujące jest jednak to, że SIXT najwyraźniej pozostaje zaangażowany w zakup pojazdów elektrycznych od największego konkurenta Tesli BYD. Gigant wynajmu potwierdził, że planuje zrealizować swoją strategię elektryfikacji floty w 90% do 2030 roku, najwyraźniej tylko dzięki 100 000 samochodów elektrycznych, które zamówił zamówił od BYD, zamiast od Tesli.
Partia pojazdów elektrycznych zamówiona przez SIXT od BYD rywalizuje z szeroko reklamowaną umową Tesli z Hertz na 100 000 pojazdów Model 3, która w tamtym czasie była warta ponad 4 miliardy dolarów. Hertz przytoczył jednak absolutnie te same argumenty dotyczące niskiej amortyzacji i stawek napraw, kiedy niedawno powiedział, że spowolni zakupy samochodów Tesli.
"Spadki MSRP w pojazdach elektrycznych w ciągu 2023 r., napędzane głównie przez Teslę, spowodowały, że godziwa wartość rynkowa naszych pojazdów elektrycznych spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem, tak że jako odzysk powoduje większą stratę, a tym samym większe obciążenie" - powiedział wówczas dyrektor generalny Hertza, dodając również, że w przypadku tradycyjnych pojazdów "istniejerynek wtórny części, który jest mniej dojrzały, oczywiście w kontekście Tesli".
Nie można winić zarówno Hertza, jak i SIXT, ponieważ Elon Musk obniżył Elon Musk obniżył ceny samochodów Tesla o ponad 30% w stosunku do ich tegorocznego szczytu, a szczyt przypada dokładnie wtedy, gdy wypożyczalnie kupiły swoje Tesle. Dodanie szybkiej amortyzacji wynajmowanych samochodów do obniżek cen, a także wyższego ubezpieczenie składek ubezpieczeniowych i czasu oczekiwania na naprawę oznacza, że przedsięwzięcie wynajmu Tesli musi być dość głęboko na minusie zarówno dla SIXT, jak i Hertz, zmuszając ich do podjęcia tak drastycznych środków.
Proszę kupić złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon