SU7 Ultra: Xiaomi doładowuje swój pojazd elektryczny za pomocą hamulców węglowo-ceramicznych i potrójnego układu silnikowego
Xiaomi stworzyło swój pierwszy pojazd elektryczny (EV) w samochód, który pokocha nawet dyrektor Forda może pokochać - jednak nawet to najwyraźniej nie wystarcza dyrektorowi generalnemu Lei Junowi, który wyraził aspirację, aby przekształcić SU7 w bardziej hipersamochód w Lipiec 2024.
Wynikające z tego Ultra wygląda bardzo podobnie do oryginalnego sedana średniej klasy OEM sedan - z wyjątkiem przedniego splittera, gigantycznego tylnego skrzydła i nowego żółtego lakieru.
Xiaomi wyposażyło go również w układ silnikowy o mocy znamionowej mocy wyjściowej o mocy znamionowej 1 138 kilowatów (kW, czyli 1 526 koni mechanicznych), a jego bateria do CATL cell-to-body drugiej generacji Qilin do 1300 kW mocy wyjściowej.
Jednak najbardziej godnym uwagi ulepszeniem może być przejście na hamulce węglowo-ceramiczne hamulce o temperaturze roboczej szacowanej na nie mniej niż 1300 stopni Celsjusza Celsjusza.
Powszechnie uważa się, że są one znacznie grubsze (w przypadku SU7 Ultra mają nawet 40 milimetrów (mm) wysokości), a jednocześnie znacznie lżejsze i trwalsze niż konwencjonalne hamulce.
Są one jednak również znacznie droższe, a koszt ich produkcji podobno w przypadku SU7 Ultra wynosi tyle, co koszt przeciętnego samochodu.
W związku z tym uważa się, że nadchodzący model produkcyjny również będzie kosztował około 799 999 juanówlub ~ 112 270 USD, od premiery na początku 2025 roku - nawet bez nadwozia z włókna węglowego z oryginalnego prototypu.
W międzyczasie SU7 Ultra ma zadebiutować obok Xiaomi 15 najnowocześniejszych flagowych smartfonów Android już jutro (29 października 2024 r.).