SUV Mercedes-Benz EQS kołysze się i toczy w testach na łosiu i slalomie, uzyskując wyniki na równi z Subaru Solterra
Mercedes-Benz EQS SUV 580 4MATIC to elektryczny potwór o mocy 536 KM, który przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 4,5 sekundy, pomimo swojej wagi 6 228 funtów. Podczas gdy pojazdy elektryczne zwykle bardzo dobrze ukrywają swoją wagę, EQS SUV wydaje się nieco chybiać celu, co widać w ostatnich wynikach testów łosia i slalomu opublikowanych przez km77 na YouTube.
Kiedy SUV EQS bierze udział w teście slalomu na czas, przejeżdża przez pachołki w dość opanowany sposób, pomimo obfitego przechyłu nadwozia, mimo że ostatecznie uzyskał raczej słaby wynik, zaledwie dorównując Subaru Solterra z całkowitym czasem testu wynoszącym 24,9 sekundy. Dla porównania, zaledwie kilka miesięcy temu Porsche Taycan GTS ustawił poprzeczkę dla tego samego testu w 21,5 sekundy.
Niezależnie od czasu testu, ważne jest, aby zauważyć, jak opanowany był EQS. Nie wydawało się, aby stracił przyczepność lub wymknął się spod kontroli podczas testu slalomu, pomimo znacznego przechyłu nadwozia pod koniec testu.
Test łosia, prawdopodobnie ważniejszy z dwóch testów, okazał się jednak trudniejszy dla kolosa do opanowania w rozsądnym tempie. Zaczynając od pierwszego przejazdu z prędkością początkową 77 km/h, EQS nie koryguje kursu po pierwszym skręcie, natychmiast usuwając wszystkie pachołki po zewnętrznej stronie toru. Dopiero gdy kierowca zbliża się do przeszkody z prędkością 66 km/h, EQS udaje się skręcić i wrócić na właściwy pas bez uderzania w pachołki.
Nawet gdy EQS odniesie sukces, do końca testu traci 25 km/h, opuszczając przeszkodę z prędkością 41 km/h. Dla przypomnienia, Porsche Taycan osiąga prędkość wjazdu 78 km/h i wyjazdu 51 km/h, podczas gdy Tesla Model S Plaid z powodzeniem wjeżdża z prędkością 82 km/h i zjeżdża z prędkością 46 km/h.
Wynik ten mówi nam, że ogromna masa Mercedes-Benz EQS ma znaczący wpływ na reakcję układu kierowniczego i przyczepność, jaką samochód jest w stanie wygenerować. Pomimo imponujących osiągów EQS 580 na prostej, nawet system 4MATIC AWD nie jest w stanie wygenerować wystarczającej przyczepności, aby odpowiednio omijać przeszkody przy dużej prędkości - przynajmniej w tej symulowanej sytuacji.