Samochód Xiaomi będzie dostępny zarówno jako E-REV, jak i BEV
Nadchodzący sedan Xiaomi pierwszej generacji "sedan", tymczasowo znany również jako MS11 lub Modenanigdy nie myślano o wylądowaniu jako coś innego niż BEV. Jednak według nowego raportu z PanDailynie jest to do końca prawdą.
W rzeczywistości mówi się, że pojazd zostanie wprowadzony na rynek w 3 różnych wariantach: podstawowym BEV, dalekiego zasięgu, wersja wyższej klasy oraz E-REV. Pierwszy z nich ma być wyposażony w baterię"BYD Blade Battery" i platformę 400V, podczas gdy drugi może zostać ulepszony do 800V i wyposażony w baterię"CATL Qilin" o zwiększonej pojemności do 101 kilowatów (kWh).
Trzeci z kolei będzie typem samochodu, który jest wyposażony w silnik spalinowy - choć taki, który działa w celu zasilania generatora, który zasila główny pojazd elektryczny który zasila główny silnik elektryczny pojazdu (lub silniki) i tylko po to, by utrzymać samochód w trybie "standardowym", gdy bateria jest wyczerpana akumulator osiągnie określony stan naładowania.
W związku z tym E-REV jest nadal często postrzegany jako jako samochód czysto elektryczny, a nie hybrydowyzwłaszcza, że silnik, o którym mowa, jest często znacznie mniejszy w porównaniu z silnikiem konwencjonalnego samochodu spalinowego. W przypadku "fastback coupé" Xiaomi może on mieć pojemność nie większą niż 1,5 litra (l).
Brak dalszych specyfikacji dotyczących domniemanego trzeciego rodzaju inauguracyjnego pojazdu tej samej marki co 13 Ultra choć PanDaily sugeruje, że jego bateria będzie większa niż w podstawowym modelu BEV.