Samochody Tesla bez czujników ultradźwiękowych w końcu dostaną aktualizację pomocy parkingowej z kamerą, ale tylko dla posiadaczy FSD
Według jednego z teardown, Tesla zaoszczędziła około 114 USD na samochód dzięki usunięciu ultradźwiękowych czujników parkowania (USS) ze swoich pojazdów. To setki milionów dolarów redukcji kosztów w przypadku nawet dwóch milionów samochodów, które Tesla spodziewa się wyprodukować w tym roku. Niestety, usunięcie systemu USS oznacza również, że nowsze samochody Tesli mają lukę w funkcjonalności parkowania, ku frustracji ich właścicieli. Ich samochody są pozbawione wielu funkcji, takich jak Autopark lub Smart Summon, które Tesla obiecała przywrócić z aktualizacją później.
Najwyraźniej zaczęła od najłatwiejszego do wdrożenia, wykorzystując swój system Vision z kamerą - Park Assist - jak odkryto w changelogu do aktualizacji oprogramowania 2022.45.11. Asystent parkowania jest teraz najwyraźniej w stanie dostrzec pobliskie obiekty za pomocą systemu kamer 360 stopni, w przeciwieństwie do czujników ultradźwiękowych, które tylko brzęczą, gdy kierowcy zbliżają się do przeszkód z tyłu w odwrocie lub z przodu.
Zła wiadomość jest taka, że nie tylko nowa opcja Park Assist z kamerą, która wizualizuje odległość do pobliskich obiektów, jest dostępna wyłącznie dla samochodów bez systemu USS, ale jej wprowadzenie jest jeszcze bardziej ograniczone do nabywców FSD w Ameryce Północnej. Asystent parkowania bez czujników ultradźwiękowych w mieszance wydaje się być wypuszczony tylko dla tych właścicieli Tesli, którzy zapłacili za usługę Full Self-Driving i złożyli wniosek o dostęp do wersji Beta. Pozostaje do sprawdzenia, czy będzie działał równie dobrze jak system z czujnikami ultradźwiękowymi.
Munro's "teardown wymienił kilka potencjalnych wyzwań dla Vision-only Park Assist - nisko położone przeszkody, takie jak krawężniki, a także małe zwierzęta przechodzące z tyłu pojazdów - że Tesla mogła pracować nad rozwiązaniem, stąd opóźnienie rolloutu aktualizacji. Ponadto, ponieważ USS-less Park Assist jest dostępny tylko dla abonentów FSD, którzy mają siedzibę w USA lub Kanadzie, kierowcy nowszych Tesli w Europie będą musieli kontynuować parkowanie bez pomocy samochodu, polegając tylko na zestawie oczu i pewnej orientacji przestrzennej.
Pobierz Brandmotion 5000-CA5 Curb Alert PRO Curb Warning System na Amazon
it only has 360º view far away from the car front, while the USS has a close up view. As such they would be complementary where the sum of them both is better than any one of them in isolation.
— green (@greentheonly) March 19, 2023
Źródło(-a)
@greentheonly(Twitter)