Samochody Tesla mają tylny port ładowania ze względu na wynajęty garaż Elona Muska
Elon Musk obawiał się, że mógłby potknąć się o kabel ładujący Model S w wynajętym garażu, gdyby port NACS znajdował się z przodu po lewej stronie pojazdu elektrycznego, jak pierwotnie planowano, więc poinstruował inżynierów Tesli, aby przenieśli go do tyłu.
Ten znakomity przykład Elona, który z osobistych pobudek przestał rządzić swoimi uczniami, brzmi jak wyjęty z podręcznika Steve'a Jobsa Apple i pochodzi bezpośrednio od dyrektora generalnego Lucid, Rawlinsona, który pracował jako główny inżynier w Tesli, zanim odszedł, aby urzeczywistnić własną wizję pojazdów elektrycznych.
Od tego czasu udowodnił swoją skuteczność, tworząc jedne z najbardziej premium i wydajnych samochodów elektrycznych, takich jak nowy SUV Gravity SUV który może jeździć o 40% dłużej na jednym ładowaniu niż Tesla Cybertruck przy tej samej pojemności baterii.
Wspomniany Gravity był również pierwszym pojazdem spoza Tesli z portem ładowania NACS, który właśnie uzyskał dostęp do sieci Supercharger i, niespodzianka, niespodzianka, Lucid umieścił port w lewym tylnym rogu, aby stosunkowo krótki kabel V3 Superchargers mógł do niego dotrzeć.
Pierwotnie Rawlinson opowiadał się za umieszczeniem portu ładowania Modelu S z przodu, ponieważ większość Amerykanów nie zawraca sobie głowy cofaniem na miejsce parkingowe, tak jak Europejczycy są zachęcani do tego w szkole jazdy. Z przodu inżynierowie Tesli wybrali miejsce między nadkolem a drzwiami kierowcy, aby kierowca nie musiał obchodzić samochodu, aby się podłączyć.
Nie chcieli jednak umieszczać portu ładowania z przodu pod logo marki, ponieważ to miejsce jest wrażliwe i nawet najbardziej przyziemne kolizje mogłyby uniemożliwić działanie portu.
Elon Musk nie zgodził się jednak na umieszczenie portu z przodu, ponieważ uważał, że nie mógłby przejść nad kablem ładującym w garażu domu w Los Angeles, który wówczas wynajmował:
Powiedział, że będzie z tyłu, ponieważ mógłby potknąć się o kabel. Wynajmował nieruchomość i nie był nawet właścicielem tego miejsca, ale umieściliśmy port ładowania w Modelu S po lewej stronie z tyłu ze względu na układ jego wynajmowanego garażu w Bel Air! Z tego powodu każdą ładowarkę Tesli w całym kraju trzeba cofać, ponieważ port ładowania znajduje się z tyłu, co jest po prostu szalone... Więc teraz umieściliśmy naszą część ładowania po lewej stronie z tyłu Gravity, aby być kompatybilnym.
Ponieważ większość głównych producentów pojazdów elektrycznych uzyskuje dostęp do sieci Supercharger, a porty Tesla NACS stają się de facto standardem ładowania, tylne porty będą coraz bardziej powszechne, mimo że Tesla wprowadza ulepszone
V4 które są nie tylko mocniejsze, ale także oferują dłuższe kable które biegną na zewnątrz stosu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon