Samochody Tesla są najtańsze w utrzymaniu, a koszty ich utrzymania w ciągu 5 lat są o połowę niższe niż w przypadku Toyoty
Według nowego badania, posiadanie nowej Tesli przez pięć lat kosztuje tylko 580 USD w kosztach utrzymania i napraw, co czyni Tesle najtańszym pojazdem w takim okresie.
Dla porównania, samochody Toyoty znajdują się na trzecim miejscu pod względem kosztów utrzymania, które w tym samym okresie wynoszą 1 125 USD. Powody są raczej oczywiste, ponieważ samochody elektryczne nie muszą pielgrzymować do dealera w celu wymiany oleju i filtrów, a ich hamulce działają wiecznie.
Jeśli jednak chodzi o 10-letnie koszty posiadania samochodu, różnica między Teslą z całkowitymi wydatkami na naprawy i konserwację w wysokości 4035 USD a Toyotą z 4900 USD znacznie się zmniejsza. To sprawia, że zarówno Tesla, jak i Toyota są najtańszymi pojazdami do posiadania w dłuższej perspektywie, a Buick jest równie tani jak Toyota.
Najdroższe samochody na własność
Jakie są zatem najdroższe w utrzymaniu marki samochodów? Raczej nie jest zaskoczeniem dla każdego, kto miał do czynienia z kosztami utrzymania lub napraw dealera, niemieckie marki premium są najdroższe w utrzymaniu.
Począwszy od kosztów utrzymania BMW w wysokości 9 500 USD w ciągu 10 lat, poprzez Audi w wysokości 9 890 USD lub Mercedesa z 10 525 USD, a skończywszy na Porsche i ogromnych kosztach utrzymania w wysokości 14 090 USD w ciągu dekady, wszystkie są dość drogim przedsięwzięciem.
Najdroższymi samochodami są, co raczej nie jest zaskoczeniem, Land Rovery. Notorycznie kruche Land Rovery są dołami finansowymi, jeśli chodzi o naprawy, a całkowity koszt posiadania w ciągu dekady wynosi aż 19 520 USD.
Proszę zostawić to Elonowi Muskowi chwalenie się tymi statystykami, ponieważ dyrektor generalny Tesli nigdy nie przegapi okazji, by podkreślić niskie koszty utrzymania i napraw pojazdów elektrycznych.
Źródło(a)
Raporty konsumenckie przez Elon Musk (X)