Ubezpieczenie pojazdu Tesla nie jest tanie, co potwierdziłby niejeden właściciel, a ostatnie badanie przeprowadzone przez dostawcę części i ubezpieczyciela Mitchell rzuca światło na powody takiego stanu rzeczy.
Okazuje się, że Tesle generują najwyższe średnie roszczenia spośród wszystkich marek i układów napędowych. Średni koszt naprawy pojazdu elektrycznego w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku wyniósł 6 236 USD, a Tesle są jeszcze wyższe, przy czym Model Y i Model 3 odnotowały większość roszczeń dotyczących pojazdów elektrycznych.
Z drugiej strony, łagodne hybrydy, które są najtańsze w naprawie, kosztowały amerykańskich ubezpieczycieli średnio 4 726 USD za roszczenie w 2024 roku. Inaczej jest w przypadku hybryd plug-in, których średnia wysokość roszczenia jest dość wysoka i wynosi 5 583 USD.
Podczas gdy wielu właścicieli Tesli, którzy otrzymali dzikie wyceny napraw za proste rzeczy, takie jak praca zderzaka, argumentowałoby, że liczby te zaniżają rzeczywiste koszty naprawy, należy powiedzieć, że są to po prostu średnie roszczenia.
Mimo to wysokie koszty ubezpieczenia i długi czas oczekiwania na naprawę pojazdów Tesli skłoniły gigantów wynajmu, takich jak Hertz który musiał pozbyć się swojej floty Tesli EV z ogromną stratą.
Tylko w ubiegłym roku stawki ubezpieczenia pojazdów elektrycznych dla najlepiej sprzedających się modeli w USA wzrosły o 28%. To dwa razy więcej niż w przypadku pojazdów spalinowych, w wyniku czego samochody elektryczne są obecnie o 23% droższe w ubezpieczeniu, średnio o 3 430 USD. Według analityka danych Matta Brannona"Tesla Model 3, Model Y i Model X są najdroższymi pojazdami elektrycznymi do ubezpieczenia od lutego 2025 r.", przy czym Model 3 kosztuje 4 362 USD rocznie.
Cybertruck, który w pewnym momencie został uznany za nieubezpieczalnynie jest daleko w tyle, z roczną stawką sięgającą obecnie 3 813 USD. Ubezpieczyciele obawiają się, że będą musieli również wziąć pod uwagę zwiększone wskaźniki wandalizmu przeciwko samochodom Tesli ze względu na nowo wybity aktywizm polityczny Elona Muska, więc ich składki ubezpieczeniowe mogą wzrosnąć jeszcze bardziej.
Jeśli jest to jakieś pocieszenie dla właścicieli Tesli, istnieje jedna kategoria pojazdów, z którą średnie roszczenie ubezpieczeniowe ich samochodów jest porównywalne, a są to nowsze pojazdy napędzane gazem. Ponieważ samochody stają się coraz bardziej złożone, najnowsze modele, które są pełne elektroniki i czujników do skrzeli, odnotowały w zeszłym roku średnie koszty roszczeń w USA w wysokości 6,127 USD, tylko odrobinę mniej niż samochody elektryczne w ogóle, a Tesle w szczególności.
Stawia to jednak nabywców samochodów między kamieniem a twardym miejscem, ponieważ nie mają innego wyboru, jak tylko prowadzić swoje starsze pojazdy napędzane gazem, jeśli chcą płacić znośne stawki ubezpieczeniowe lub przynajmniej pójść łagodną drogą hybrydową.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon