Notebookcheck Logo

Samochody elektryczne bardziej niebezpieczne dla pieszych w mieście niż pojazdy spalinowe

Test bezpieczeństwa Modelu Y z manekinem wielkości dziecka (zdjęcie: Euro NCAP)
Test bezpieczeństwa Modelu Y z manekinem wielkości dziecka (zdjęcie: Euro NCAP)
Cichsze układy napędowe pojazdów elektrycznych i hybrydowo-elektrycznych mają swoje wady, zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych.
E-Mobility

W 2021 roku Tesla wypuściła zabawne podejście do swoich zewnętrznych głośników regulacyjnych, które pozwoliły kierowcom używać swojego głosu jako megafon aby ostrzec roztargnionych pieszych, zamiast odtwarzać wcześniej nagrany dźwięk.

Chociaż funkcje Boombox i Megaphone Tesli są fajne do zabawy, mają one na celu zapobieganie poważnym incydentom z pieszymi, które zaczęły się mnożyć wraz z rozprzestrzenianiem się samochodów elektrycznych.

Choć nie do końca na poziomie starego filmu o łodzi podwodnej Run Silent, Run Deep, pojazdy elektryczne mogą być równie śmiertelne podczas zbliżania się do przejścia. Dźwięk szumu i warkot silnika elektrycznego zaczyna być słyszalny dopiero wtedy, gdy zbliżają się one niebezpiecznie blisko.

Przekrojowe badanie kolizji z udziałem samochodów elektrycznych i hybrydowo-elektrycznych w Wielkiej Brytanii potwierdza, o ile bardziej niebezpieczne dla pieszych są pojazdy elektryczne w porównaniu z samochodami spalinowymi.

Okazuje się, że ze względu na cichy układ napędowy i brak znanych odgłosów silnika wysokoprężnego lub gazowego, samochody elektryczne i hybrydowe są łącznie dwukrotnie bardziej narażone na kolizje z pieszymi w środowisku miejskim.

W przypadku obszarów wiejskich badanie nie wykazało różnicy we wskaźnikach obrażeń pieszych, ale w mieście analiza regresji Poissona rządowych danych dotyczących kolizji wykazała "mocne dowody na to, że pojazdy E-HE były pod tym względem trzykrotnie bardziej niebezpieczne niż pojazdy ICE".

Z drugiej strony, testy zderzeniowe Euro NCAP testy zderzeniowe wykazały, że "system Vision Model Y działa wyjątkowo dobrze w zapobieganiu kolizjom z innymi samochodami, rowerzystami i pieszymi".

SUV Tesli brał również udział w wielu ciężkich wypadkach, w których jego pasażerowie przeżyli dzięki "mocnemu, sztywnemu przedziałowi pasażerskiemu, wzmocnionemu akumulatorowi i ogólnie nisko położonemu środkowi ciężkości", jak podaje NHTSAa wnioski te dotyczą również innych pojazdów elektrycznych.

Pomimo tych wszystkich zalet bezpieczeństwa i inteligentnych systemów zapobiegania kolizjom, nadal pozostaje jednak wiele do zrobienia, aby lepiej ostrzegać pieszych o nadjeżdżającym pojeździe elektrycznym lub hybrydowym, aby uniknąć obrażeń, jak pokazuje badanie.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Samochody elektryczne bardziej niebezpieczne dla pieszych w mieście niż pojazdy spalinowe
Daniel Zlatev, 2024-06-13 (Update: 2024-08-15)