Samochody elektryczne będą tańsze w produkcji niż pojazdy na gaz, ale ich koszty naprawy i ubezpieczenia będą znacznie wyższe
Od czekania tygodniami na prosty naprawę zderzaka począwszy od czekania tygodniami na prostą naprawę zderzaka, aż po całkowitą odmowę ubezpieczenia, samochody elektryczne często stają w obliczu narastających problemów związanych z naprawami i ubezpieczeniem.
Hertz musiał niedawno rozstać się ze swoją flotą wynajmu Modelu 3, powołując się nie tylko na zły moment zakupu i wynikającą z tego szybką amortyzację, ale także na koszty napraw i czas oczekiwania, które wpływają na składki ubezpieczeniowe.
Niektórzy ubezpieczyciele często decydują się na całkowitą utratę pojazdu elektrycznego, ponieważ koszt jego naprawy po wypadku staje się zbyt drogi w porównaniu do samochodów na gaz z podobnymi uszkodzeniami.
Według badań Gartnera, ten trend rosnących cen napraw pojazdów elektrycznych i składek ubezpieczeniowych utrzyma się w ciągu najbliższych kilku lat, nawet gdy samochody elektryczne osiągną parytet kosztów produkcji z pojazdami na gaz.
Naprawy pojazdów elektrycznych i ceny ubezpieczeń
Analitycy ostrzegają, że zanim pojazdy elektryczne staną się tańsze w produkcji niż samochody na gaz, koszty napraw pojazdów elektrycznych, a tym samym składki ubezpieczeniowe, gwałtownie wzrosną.
"Do 2027 r. średni koszt poważnej naprawy powypadkowej nadwozia i akumulatora pojazdu elektrycznego wzrośnie o 30%", argumentują i proszą, aby producenci samochodów już teraz uwzględnili możliwość naprawy w metodologii produkcji pojazdów elektrycznych, w przeciwnym razie będą musieli zmierzyć się z reakcją konsumentów w przyszłości.
W rezultacie pojazdy, które ulegną kolizji, mogą być bardziej podatne na całkowite spisanie na straty, ponieważ naprawa może kosztować więcej niż ich wartość rezydualna. Z drugiej strony, droższe naprawy powypadkowe mogą prowadzić do wyższych składek ubezpieczeniowych lub nawet odmowy przez firmy ubezpieczeniowe objęcia ochroną ubezpieczeniową określonych modeli samochodów.
Nie będzie to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że "rewolucyjna", jak powiedział Elon Musk niskokosztowe metody produkcji metody produkcji, takie jak gigacasting Części EV, są również tymi, które stoją na drodze do łatwej naprawy.
Tesla daje jednak sygnały, że już myśli o tym problemie i podejmuje kroki w celu obniżenia kosztów napraw swoich pojazdów elektrycznych w obliczu sprzeciwu ubezpieczycieli. Kiedy brytyjscy ubezpieczyciele samochodowi zaczęli narzekać na wysokie koszty naprawy gigacastowych części Modelu Y i podnosić składki lub odmawiać pokrycia, Tesla wkroczyła do akcji.
Według ramienia badawczego ubezpieczycieli samochodowych w Wielkiej Brytanii, Tesla wysłuchała ich skarg i stworzyła bardzo dokładną instrukcję naprawy dla centrów serwisowych, które mają do czynienia z Modelem Y. Ponadto zmieniła sposób, w jaki gigacastowy tył swojego bestsellerowego pojazdu odkształca się podczas zderzenia.
Darren Bright, główny inżynier Thatcham ds. napraw samochodowych, powiedział wówczas, że Tesla "pomyślała o deformacji przy uderzeniach o niskiej i średniej sile oraz o tym, jak ją naprawić, co jest naprawdę, naprawdę świetną rzeczą do zobaczenia". Jeśli chodzi o bardziej krytyczne uszkodzenia w poważnych wypadkach, Tesla najwyraźniej oferuje wysyłkę całego gigacastowego tyłu do centrów serwisowych po kosztach, co dodatkowo obniża cenę napraw.
Z drugiej strony, Gartner przewiduje, że "BEV osiągną parytet kosztów ICE znacznie szybciej niż początkowo oczekiwano" już w 2027 roku, ale do tego czasu "15% firm EV założonych od ostatniej dekady zostanie przejętych lub zbankrutuje".
Elon Musk niedawno powiedział coś podobnego o ewentualnym bankructwie Lucid lub Rivian bankructwieale dopiero się okaże, czy saudyjska inwestycja w Lucid, czy też nowy Rivian R2 i R3 powstrzyma ten zły omen przed materializacją.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon