Notebookcheck Logo

Samochody elektryczne kwalifikujące się do ulgi podatkowej w USA ładują się wolniej niż drogie pojazdy elektryczne, ponieważ KIA oferuje najszybsze ładowanie za złotówkę

EV6 to rzadko spotykany w Stanach Zjednoczonych mistrz wśród szybko ładujących się SUV-ów (zdjęcie: KIA)
EV6 to rzadko spotykany w Stanach Zjednoczonych mistrz wśród szybko ładujących się SUV-ów (zdjęcie: KIA)
Szybko ładujących się samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych jest wciąż niewiele, a najnowszy test prędkości ładowania stawia te kwalifikujące się do federalnej ulgi podatkowej przeciwko pojazdom elektrycznym premium. Droższe pojazdy elektryczne wygrały test prędkości ładowania z dużym marginesem.
E-Mobility

Niedawna prognoza analityków wykazała, że tylko 12% pojazdów elektrycznych w USA będzie miało możliwość szybkiego ładowania w 2025 roku. Liczba ta jest raczej niska w porównaniu z Chinami, gdzie znacznie więcej nowych modeli pojazdów elektrycznych oferuje układy napędowe 800 V. Mimo to, 12% nadal stanowiłoby znaczną poprawę w stosunku do obecnych 2%, które są dostępne dzięki kilku głównym pojazdom elektrycznym sprzedawanym z systemem 800V w USA, takim jak KIA EV6, czy Hyundai EV6lub Hyundai Ioniq 6.

W rzeczywistości KIA EV6 jest jedynym stosunkowo niedrogim samochodem elektrycznym w pierwszej trójce najszybciej ładujących się pojazdów elektrycznych w USA, zgodnie z najnowszym raportem Charging Index US firmy P3 Group. Pierwsze miejsce zajmuje najdroższy samochód elektryczny w ofercie, Lucid Air GT, który był w stanie odzyskać 208 mil zasięgu przez zaledwie 20 minut na ładowarce. Nie trzeba dodawać, że najniższe zużycie energii na 100 przejechanych mil również pomogło Lucidowi.

Następny w kolejce był Tesla Model S Plaid, którego wyższe zużycie energii i układ napędowy 400 V przypieczętowały jego los jako wicemistrza. KIA EV6, która ma znacznie mniejszą baterię niż dwa pierwsze pojazdy elektryczne klasy premium, które kosztują dwa lub trzy razy więcej, odzyskała prawie taki sam zasięg jak Model S w ciągu pierwszych 20 minut ładowania, pokazując moc systemu 800V.

Spośród tańszych pojazdów elektrycznych kwalifikujących się do dofinansowania w ramach ulgi podatkowej rządu federalnego w wysokości 7 500 USD, Tesla Model Y i Model 3 okazały się mieć najbardziej wydajne prędkości ładowania, a cała reszta pozostała daleko w tyle. Mimo to, samochody elektryczne kwalifikujące się do ulgi podatkowej jako grupa ładowały się znacznie wolniej niż droższe pojazdy elektryczne sprzedawane w USA. Chociaż można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę ich znacznie wyższe ceny, KIA EV6 jest bardzo przyjemnym odstępstwem, ponieważ kosztuje tyle samo, co Model Y przed ulgami podatkowymi.

Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Wydajność ładowania pojazdów elektrycznych klasy premium
Wydajność ładowania pojazdów elektrycznych klasy premium
Efektywność ładowania pojazdów elektrycznych kwalifikujących się do ulgi podatkowej
Efektywność ładowania pojazdów elektrycznych kwalifikujących się do ulgi podatkowej

Źródło(a)

Grupa P3 (PDF)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Samochody elektryczne kwalifikujące się do ulgi podatkowej w USA ładują się wolniej niż drogie pojazdy elektryczne, ponieważ KIA oferuje najszybsze ładowanie za złotówkę
Daniel Zlatev, 2023-06-16 (Update: 2023-06-16)