Samochody elektryczne z 15-letnią gwarancją na baterie o pojemności 85%, aby rzeczywista żywotność stała się oficjalna
Istnieje coraz więcej dowodów na to, że nowoczesne akumulatory do pojazdów elektrycznych mogą wytrzymać znacznie dłużej niż typowa 8-letnia gwarancja na układ napędowy, której obecnie udzielają producenci samochodów, i której dotyczą normy emisji prezydenta Bidena normy emisji chce wprowadzić prezydent Biden.
Według współzałożyciela Tesli, JB Straubela, cykl życia typowego akumulatora samochodu elektrycznego jest obecnie bliższy 15 lat niż do oficjalnej gwarancji. Straubel twierdzi, że nawet po tym okresie żywotności bateria będzie równie cenna jak katalizatory.
Jego przedsięwzięcie Redwood Materials jest obecnie jedną z największych firm zajmujących się recyklingiem baterii, która jest w stanie odzyskać "ponad 95% materiałów takich jak nikiel, kobalt, miedź, aluminium, lit i grafit w baterii litowo-jonowej".
15-letnia gwarancja na samochód elektryczny: dobrodziejstwo dla rynku używanych pojazdów elektrycznych
Mimo to, potencjalne nowe lub używane pojazdy elektryczne patrzą na oficjalne dane dotyczące gwarancji i wahają się. W ciągu najbliższych kilku lat ponad 20 milionów pojazdów elektrycznych przestanie być objętych gwarancją, a wahania nabywców mogą stanowić problem.
Dlatego NIO właśnie podpisało 5-letnie partnerstwo z CATLnajwiększym na świecie producentem akumulatorów do pojazdów elektrycznych, w zakresie rozwoju i dystrybucji akumulatorów o długiej żywotności do samochodów elektrycznych. Celem jest zmobilizowanie producentów samochodów do promowania długowieczności baterii.
Obejmowałoby to udzielenie 15-letniej gwarancji na pojazdy elektryczne, pod koniec której akumulator będzie miał co najmniej 85% zachowanej pojemności. Chiny mają już 8-letnią gwarancję na baterie, którą rząd USA próbuje teraz wdrożyć, ale teraz dąży się do jej podwojenia.
Tam, gdzie podąża chińska konstelacja producentów pojazdów elektrycznych, mogą podążać inni, tacy jak Tesla. W końcu główny inżynier pojazdów Tesli, Lars Moravy, powiedział w wywiadzie dla Jay Leno że jej używane samochody tracą tylko kilka punktów procentowych pojemności baterii w ciągu dekady, a Jay potwierdził, powołując się na swój Model S.
Według jednego z badań https://www.recurrentauto.com/research/how-long-do-ev-batteries-lasttesle i większość innych pojazdów elektrycznych tracą średnio około 20 mil zasięgu w okresie typowej 8-letniej gwarancji na 100 000 mil. Ponadto, stan baterii jest na niskim, jednocyfrowym poziomie.
Dyrektor generalny NIO przekonuje również, że technologie chemiczne akumulatorów, które mogą umożliwić 15-letnią gwarancję, już istnieją. "Jest totechnicznie wykonalne, po prostu musimy wyznaczyć ten cel, musimy zdefiniować tę rzecz" - zapewnia, dodając, że "Chiny przyczyniają się do 60 procent globalnej sprzedaży NEV, więc najpierw stajemy przed tym problemem" i musimy działać szybko.
Podane przykłady obejmują wysokie ceny wymiany akumulatora nawet w samochodzie hybrydowym, a co dopiero w pojeździe elektrycznym, co może zdziesiątkować rynek używanych pojazdów elektrycznych.
zachowanie 85% pojemności baterii
CATL i NIO będą również dążyć do podniesienia gwarancji na zachowaną pojemność akumulatora EV do 85% z obecnych 70%, przy którym to progu mogą pojawić się kwestie bezpieczeństwa i użyteczności. Akumulatory CATL, których NIO używa w swoich stacjach wymiany stacjach które niedawno osiągnęły kamień milowy w postaci 40 milionów wymian, mają już 12-letnią gwarancję zgodnie z zasadą 85% retencji.
CATL będzie teraz pracować nad wydłużeniem gwarancji długowieczności baterii do 15 lat, czyli w zasadzie do okresu eksploatacji pojazdu elektrycznego. Według NIO, stawką jest prawie 140 miliardów dolarów, które użytkownicy będą musieli wymienić do 2032 roku w każdym pojeździe hybrydowym lub elektrycznym nieobjętym gwarancją.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
.@RedwoodMat Founder and CEO JB Straubel speaks at #SAFESummit2024 pic.twitter.com/avakQ2E2hS
— SAFE (@Securing_Energy) March 12, 2024