Notebookcheck Logo

Samojezdny pojazd elektryczny Toyoty ma konkurować z Teslą FSD, zanim pojawi się nowy bZ4X z baterią LFP zapewniającą 40% redukcję kosztów

Toyota bZ4X otrzyma zaktualizowaną baterię między 2026 a 2027 rokiem. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota bZ4X otrzyma zaktualizowaną baterię między 2026 a 2027 rokiem. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota wprowadzi na rynek chiński SUV Bozhi 3X w 2025 r. w ramach spółki joint venture z GAC. Nowy pojazd elektryczny będzie wyposażony w zaawansowaną technologię zautomatyzowanej jazdy Momenta. Japoński producent samochodów pozostaje w tyle w wyścigu technologii pojazdów elektrycznych i motoryzacyjnych i ma nadzieję nadrobić zaległości w ciągu najbliższych trzech lat.
E-Mobility Launch Leaks / Rumors

Toyota ogłosiła w tym tygodniu, że wprowadzi na rynek nowego elektrycznego SUV-a o nazwie Bozhi 3X w ramach spółki joint venture z GAC już w 2025 roku, jak podaje Reuters. Częścią tej premiery będzie również wprowadzenie przez Toyotę autonomicznego systemu jazdy, który, jak twierdzi, będzie w stanie poruszać się po autostradach i warunkach miejskich, a także zapewniać pomoc w parkowaniu.

Momenta już wcześniej udowodniła swoje umiejętności w zakresie autonomicznej jazdy z Mercedes-Benz, który niedawno ogłosił swój Pakiet ADAS poziomu 3 na niektórych amerykańskich drogach. Obecnie FSD Supervised Tesli jest oceniane jako rozwiązanie do samodzielnej jazdy na poziomie 2, co oznacza, że kierowcy nadal muszą zwracać pełną uwagę na drogę, podczas gdy samochód prowadzi się sam.

Podobnie jak Tesla, Momenta wykorzystuje sztuczną inteligencję i dane generowane przez interakcje pojazdu w celu ulepszenia oprogramowania do autonomicznej jazdy. W momencie premiery Bozhi 3X i jego ADAS zostaną wprowadzone na rynek tylko w Chinach, ale później prawdopodobnie pojawią się za granicą w pojazdach Toyoty.

Podczas gdy nadchodzący SUV Bozhi 3X firmy GAC Toyota będzie pierwszym pojazdem elektrycznym wyposażonym w technologię autonomicznej jazdy, co czyni go bardziej ekscytującym ogłoszeniem, Toyota obiecała również aktualizację swojej obecnej oferty pojazdów elektrycznych. Elektryczny crossover Toyoty bZ4X otrzyma aktualizację w latach 2026-2027, a Toyota twierdzi, że pracuje nad akumulatorem LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowym), który może obniżyć koszty produkcji bZ4X nawet o 40%.

To, czy Toyota przeniesie oszczędności wynikające z zastosowania akumulatora LFP na konsumentów, to już zupełnie inna historia, ale przynajmniej japoński producent samochodów wydaje się teraz traktować pojazdy elektryczne bardziej poważnie.

Uchwyt samochodowy Peak Design z obsługą bezprzewodowego ładowania Qi2 można kupić na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Samojezdny pojazd elektryczny Toyoty ma konkurować z Teslą FSD, zanim pojawi się nowy bZ4X z baterią LFP zapewniającą 40% redukcję kosztów
Julian van der Merwe, 2024-06-29 (Update: 2024-06-29)