Samsung DeX na wyświetlaczu samochodowym: AutoPro X wprowadza tryb pulpitu Galaxy do systemu informacyjno-rozrywkowego
Klucze sprzętowe, które umożliwiają bezprzewodowe połączenie smartfona Android z samochodowym systemem Android Auto, są dostępne na rynku od lat. AutoProX idzie o krok dalej, umożliwiając bezprzewodowe przesyłanie desktopowego interfejsu użytkownika DeX firmy Samsung do wyświetlacza samochodu i korzystanie z ekranu dotykowego za pomocą interfejsu użytkownika, na którym można jednocześnie korzystać z kilku aplikacji i okien.
Jest bardzo łatwy w użyciu: mały, biały klucz sprzętowy jest podłączany do samochodu za pomocą kabla USB-C, a DeX można następnie aktywować na kompatybilnym smartfonie Samsung Galaxy, a klucz sprzętowy wybrać jako wyświetlacz bezprzewodowy. Jeśli samochód nie ma ekranu dotykowego, do sterowania można użyć wyświetlacza smartfona. Przycisk na górze klucza sprzętowego umożliwia automatyczne rozmieszczenie wszystkich wyświetlanych okien w taki sposób, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń.
W porównaniu do Android Auto, użytkownicy powinni mieć znacznie szerszy wybór aplikacji, ponieważ prawie każda aplikacja działająca na smartfonie może być również używana na wyświetlaczu samochodowym. W połączeniu z klawiaturą Bluetooth i bezprzewodowym gładzikiem, wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy można również przekształcić w prosty zamiennik laptopa; dzięki gamepadowi Bluetooth i aplikacjom takim jak Xbox Game Pass można nawet grać w aktualne tytuły w samochodzie. Klucz sprzętowy jest kompatybilny z wieloma samochodami od 2016 roku, w tym z modelami Audi, Ford, Honda, Hyundai i Kia; pełną listę kompatybilnych pojazdów można znaleźć na stronie kampanii https://www.kickstarter.com/projects/autopro-x/autopro-x-transform-your-navigation-screen-into-a-laptop/description.
Cena i dostępność
AutoPro X jest obecnie finansowany za pośrednictwem Kickstartergdzie produkt można zamówić w przedsprzedaży za 140 USD plus podatek i wysyłka, a dostawa ma rozpocząć się w czerwcu 2024 roku. Do końca kampanii pozostało jeszcze 14 dni, ale osiągnęła ona już swój cel, zbierając do tej pory łącznie 61 815 USD od 423 wspierających. Jak zwykle przy wspieraniu projektów na Kickstarterze istnieje pewne ryzyko, że produkty mogą nie dojść do skutku lub mogą zostać dostarczone w złej jakości.