Samsung Display przechodzi do komercjalizacji paneli MicroLED dla przyszłych generacji smartwatchów
Według doniesień, Samsung Display przymierza się do komercjalizacji mniejszych paneli MicroLED do zastosowania w smartwatchach. Do tej pory Samsung Display dostarczał panele AMOLED do Apple i Samsunga, ale nie jest tajemnicą, że ten pierwszy chce przestawić smartwatche z serii Watch na technologię MicroLED. Niedawno pojawiła się plotka, jakoby Apple miał stworzyć własny panel MicroLED dla kolejnej generacji smartwatcha Watch Ultra, choć podobna plotka pojawiła się ponad dwa lata temu.
Teoretycznie, panele MicroLED są bardziej wydajne energetycznie niż ich odpowiedniki AMOLED, zapewniając jednocześnie wysokie wartości jasności szczytowej, doskonałe odwzorowanie kolorów i bogatsze współczynniki kontrastu. W skrócie, Apple i Samsung mogą być w stanie wydać smartwatche o lepszej żywotności baterii tylko dzięki zastosowaniu paneli MicroLED zamiast AMOLED.
Panele AMOLED pozostają jednak tańsze w masowej produkcji niż MicroLED, a Samsung Display oferuje duże panele MicroLED tylko dla telewizorów z wyższej półki, takich jak np 110-calowy następca "The Wall który zadebiutuje w 2020 roku. SamMobiledodaje, że Samsung Display ma nadzieję zakończyć komercjalizację MicroLED do końca 2023 roku. Nie ma jeszcze słowa na temat tego, kiedy panele trafią do detalicznych smartwatchów, z panelami AMOLED, które prawdopodobnie znajdą się w kilku następnych generacjach Galaxy Watch i Apple Watch Series smartwatch.