Samsung demonstruje baterię półprzewodnikową o dłuższej żywotności, planując produkcję ogniw LFP i 4680 dla tańszych pojazdów elektrycznych i pamięci masowych
Na targach InterBattery w Monachium firma Samsung SDI zaprezentowała wszystkie swoje obecne i przyszłe technologie akumulatorowe dla pojazdów elektrycznych i systemów magazynowania energii. Być może najbardziej intrygującym zwiastunem baterii Samsunga na targach była aktualizacja dotycząca rozwoju baterii półprzewodnikowych https://www.notebookcheck.net/Samsung-solid-state-battery-team-pegs-EV-weight-reduction-as-big-advantage-and-cost-as-drawback.710435.0.html. W przypadku wszystkich ogniw półprzewodnikowych Samsung wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji wielowarstwowych kondensatorów ceramicznych (MLCC), które są obecnie bardzo poszukiwane dzięki zastosowaniom w pojazdach elektrycznych.
Samsung wie, jak produkować stały tlenek w wysokich temperaturach, którego stabilność czyni go głównym kandydatem do pełnienia roli elektrolitu tlenkowego stosowanego w bateriach półprzewodnikowych zamiast łatwopalnego ciekłego elektrolitu w obecnych bateriach EV. Przełom ten pozwolił Samsungowi opracować akumulator półprzewodnikowy o "dłuższej żywotności baterii osiągniętej dzięki opatentowanemu przez firmę stałemu elektrolitowi i technologii bezanodowej".
"Firma jestgotowa do ukończenia pilotażowej linii produkcyjnej dla wszystkich baterii półprzewodnikowych i rozpoczęcia produkcji prototypów w tym roku i planuje przeprowadzenie niezliczonych testów, aby zapewnić kompletność rozwoju baterii półprzewodnikowych" - dodaje Samsung.
Producent baterii potwierdził również pilotażową produkcję ogniw LFP i niklowo-manganowych, które nie wymagają drogiego kobaltu i mają zostać wyprodukowane jeszcze w tym roku. Będą one przeznaczone do magazynowania energii, a także do nadchodzącej kategorii tańszych samochodów elektrycznych na rynek masowy, do której wszyscy wydają się zmierzać w następnej kolejności, w tym Tesla z podobno 22 000 USD Model 2.
Zanim jednak pojawią się baterie fosforanowe i manganowe, Samsung rozpocznie próbną produkcję 46-ogniwowych baterii cylindrycznych, takich jak te, które Tesla umieszcza w produkowanym w Teksasie Modelu Y. Pilotażowa produkcja rozpocznie się w trzecim kwartale, ale fakt, że Samsung nie określa długości ogniw, wskazuje, że może rzeczywiście pracować nad wyższymi 4695 lub nawet 46120 bateriami o większej pojemności niż te 4680 Teslitak jak plotkowano wcześniej. Jeśli etap weryfikacji cylindrycznych baterii przebiegnie pomyślnie, ogniwa Samsunga 4680 mogą nadal trafiać do Tesliz potencjalną pojemnością fabryczną od 8 GWh do 12 GWh, wystarczającą na przykład dla ponad 200 000 sztuk Modelu Y.
Jeśli chodzi o istniejącą technologię akumulatorów, Samsung zaprezentował wysokiej klasy rozwiązanie do magazynowania energii o nazwie Samsung Battery Box (SBB). Jest to system akumulatorów o wysokiej zawartości niklu i pojemności 3,84 MWh, wystarczającej do zasilania 400 domów dziennie.
Wcześniej Samsung powiedział, że ogłosi dokładną specyfikację swojej baterii półprzewodnikowej, gdy pierwsze prototypy wyjdą z fabryki i wydaje się, że ten etap szybko się zbliża.