Samsung oferuje producentom pojazdów elektrycznych baterie półprzewodnikowe, opracowując tańszą metodę masowej produkcji
Samsung SDI podobno opracował nowatorski sposób masowej produkcji baterii półprzewodnikowych, który znacznie skróciłby czas i koszty produkcji. Jest teraz tak pewny, że będzie w stanie rozpocząć masową produkcję baterii półprzewodnikowych, aby dopasować plany Toyoty toyota w 2027 roku, że już zaczęła oferować swoje ogniwa ze stałym elektrolitem producentom pojazdów elektrycznych.
"Wyjaśniliśmyjuż mapę drogową dotyczącą akumulatorów półprzewodnikowych głównym producentom samochodów od zeszłego roku i rozpoczęliśmy aktywne promocje" - powiedział jeden z informatorów Samsung SDI. Przełomową technologią produkcji baterii półprzewodnikowych, na którą zdaje się stawiać Samsung, jest tak zwane prasowanie rolkowe. Zamiast używać powolnego i uciążliwego procesu Warm Istactic Press (WIP) do łączenia elektrod i stałego elektrolitu pod wodą, Samsung dodał prasowanie rolkowe.
Pozwala to uniknąć konieczności uszczelniania ogniwa akumulatora przed zanurzeniem go w zbiorniku z wodą i zastosowaniem ciśnienia do 600 MPa w wysokiej temperaturze w celu spiekania elektrod i materiałów elektrolitowych do stanu stałego w celu zapewnienia stabilnej wydajności. W przeciwnym razie uszczelnienie ogniw przed wnikaniem wody przy użyciu tylko metody WIP zajmuje 30 minut, co utrudnia produktywność i koszty produkcji akumulatorów półprzewodnikowych.
NIO, które właśnie przeprowadziło test drogowy test drogowy swojego akumulatora 150 kWh hybrydowego akumulatora typu ciało stałe-ciecz, stwierdziła, że sam pakiet kosztował kosztował prawie tyle, co sedan ET5, gdy był produkowany powoli w ograniczonych partiach. Inni producenci pojazdów elektrycznych również przyjrzeli się bateriom półprzewodnikowym kilka lat temu i doszli do wniosku, że przy cenie $42,000 za sztukęwciąż były one zbyt drogie, by wykorzystać je w produkcji pojazdów elektrycznych.
Dlatego też ten, kto opracuje metody tańszej masowej produkcji baterii półprzewodnikowych, może stać się królem tego rodzącego się rynku pojazdów elektrycznych, a Samsung wydaje się być na dobrej drodze do opanowania tego procesu. Nie wiadomo jeszcze, który producent pojazdów elektrycznych zdecyduje się na baterie półprzewodnikowe Samsunga, ale dedykowana grupa zadaniowa grupa zadaniowa utworzona w zeszłym roku wydaje się przynosić owoce.
Jeśli testy tłoczenia przebiegną pomyślnie, Samsung będzie podobno gotowy do rozpoczęcia masowej pilotażowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, przenosząc swoją nową linię S z fabryki laboratoriów badawczo-rozwojowych w Suwon do fabryki akumulatorów samochodowych w Ulsan w przyszłym roku.