Samsung pokonuje Xiaomi w Indiach
Na początku tego tygodnia firma badawcza Canalys opublikowała artykuł pokazujący zmiany, które przekształciły indyjski rynek smartfonów w ciągu ostatniego roku. Z 20% wzrostem rok do roku w ostatnim kwartale, drugi na świecie rynek smartfonów (szacowany na 493 miliony sztuk w użyciu w 2021 roku, po 954 milionach w Chinach i 274 milionach smartfonów szacowanych na używane w Stanach Zjednoczonych w tym samym roku, według Statista) był również świadkiem dwóch spadków Xiaomi i Realme) były również świadkami dwóch spadków o ponad 10% przez Xiaomi i Realme.
Podkreślając potrzebę zarządzania rosnącymi kosztami, analityk Canalys Sanyam Chaurasia mówi, że firma "spodziewa się, że indyjski rynek smartfonów wzrośnie o połowę jednocyfrowo w 2024 r., napędzany przystępną ceną 5G i cyklem wymiany w okresie pandemii". W 2023 r. 148,6 mln sztuk sprzedanych w Indiach nie wystarczyło, aby zapewnić wzrost, pomimo wspomnianego wcześniej ogromnego skoku w IV kwartale. Jednak 2% spadku nie można również uznać za katastrofę.
Patrząc na ostatni kwartał 2023 roku wraz z wynikami z całego roku, liczby wyglądają następująco:
- Samsung: 7.6 milionów, 28,4 miliona
- Xiaomi: 7,2 miliona, 25,1 miliona
- Vivo: 7,0 mln, 26,1 mln
- Realme: 4,5 mln, 17,4 mln
Powyższe liczby przekładają się na kwartalne wzrosty na poziomie 14%, 31%, 10%, a nawet aż 69%, ale dane roczne przedstawiają inny obraz: 1% spadek dla Samsunga, 3% wzrost dla Vivo, 15% spadek dla Xiaomi i 16% spadek dla Realme. Wszystko może się zmienić w tym roku, ponieważ zaokrąglone dane dotyczące udziału w rynku najpopularniejszych marek smartfonów w Indiach w 2023 r. są prawie remisowe: 19%, 18% i 17%. Na koniec warto również wspomnieć, że Apple nie znalazł się w pierwszej piątce, pozostając w kategorii "Inne". Z drugiej strony, iPhone 15 jest dość popularny również w Indiach i można go obecnie nabyć w Amazon za 102 999 jenów (6% zniżki, spadek z 109 900 jenów), cena obowiązuje dla wszystkich opcji kolorystycznych modelu 512 GB.