Wkrótce po wprowadzeniu na rynek Samsunga Galaxy S25+ i Galaxy S25 Ultra, na forum społeczności Samsunga pojawiły się skargi dotyczące ładowania flagowców i na Reddit. Niektórzy pierwsi użytkownicy zgłaszali, że smartfon ładuje się tylko przez krótki czas, po czym ładowanie zatrzymuje się, a następnie uruchamia ponownie. Cykl ten powtarza się do momentu pełnego naładowania smartfona, co znacznie spowalnia cały proces.
W przypadku innych użytkowników problem powoduje po prostu bardzo powolne ładowanie z mocą od 5 do 10 watów, co oznacza, że pełne naładowanie może potrwać kilka godzin dłużej niż powinno. Samsung Włochy oficjalnie przyznał się do tego problemu. Samsung jest świadomy problemu z kablami 5A, który ma zostać naprawiony przez nadchodzącą aktualizację oprogramowania. Samsung nie określił jednak konkretnych ram czasowych dla wdrożenia tej bardzo potrzebnej poprawki.
Kable USB-C, które obsługują 5 amperów, są zwykle reklamowane z maksymalną mocą ładowania 100 watów lub więcej, podczas gdy kable, które mogą ładować urządzenia o mocy do 60 watów, zużywają tylko 3 ampery przy napięciu 20 woltów. W pewnych okolicznościach przełączenie się na kabel USB-C, który nie obsługuje najszybszego standardu USB-C Power Delivery, może rozwiązać ten problem. Kabel dołączony do Samsung Galaxy S25+ i Galaxy S25 Ultra najwyraźniej nie jest dotknięty tym problemem, ale niektórzy użytkownicy doświadczyli podobnej czkawki z tym kablem.