Samsung posiada już 71% rynku monitorów OLED, ale chce zwiększyć ich dostawy o 50% w tym roku, planując sprzedać ponad 2 miliony sztuk dzięki technologii paneli QD-OLED.
Powołuje się na duży sukces rynkowy swojego nowego 27-calowego monitora 4K OLED i spodziewa się jeszcze większego popytu, gdy wersja QHD (2560 x 1440 pikseli) z częstotliwością odświeżania 500 Hz z częstotliwością odświeżania 500 Hz trafi na półki sklepowe w przyszłym kwartale. 27-calowy monitor QHD OLED nazywany jest "przełomem", ponieważ zapewni najszybszą częstotliwość odświeżania na panelu z diodami elektroluminescencyjnymi.
Samsung obniży cenę swoich monitorów OLED
Samsung jest tak przekonany o wyższości swojej technologii ekranów QD-OLED, że planuje ułatwić przejście od wszechobecnego panelu LCD poprzez obniżenie ceny swoich monitorów OLED. Według Brada Junga, wiceprezesa i szefa zespołu marketingu dużych wyświetlaczy w Samsung Display:
Oczekuje się, że technologiczna zmiana z LCD na OLED na rynku monitorów jeszcze przyspieszy, napędzana zróżnicowaną jakością obrazu i przewagą technologiczną demonstrowaną przez QD-OLED. Będziemy wprowadzać różne innowacje i produkty, aby jak najszybciej spełnić oczekiwania naszych klientów.
Z myślą o graczach Samsung wprowadzi na rynek monitory OLED ze średniej półki cenowej, a nawet tanie monitory budżetowe, choć nie sprecyzował, z którymi z obecnych specyfikacji high-endowych monitorów OLED do gier zamierza pójść na kompromis, aby osiągnąć niższy punkt cenowy.
Na przykład 27-calowy monitor do gier Samsung Odyssey QD-OLED G6 z odświeżaniem 360 Hz można teraz kupić o 22% taniej, czyli 699 USD w
Mimo to, popularny 27-calowy monitor LCD do gier, taki jak Acer XV272U, kosztuje tam jedną trzecią tej ceny, więc ciekawie będzie zobaczyć, jak nisko Samsung może zejść z ogłoszoną obniżką cen swoich monitorów do gier OLED w 2025 roku.
Jedyną wskazówką, którą upuszcza, jest stwierdzenie, że"firma planuje wejść do średniego i niskiego przedziału cenowego oprócz istniejącej oferty z wyższej półki", mówiąc o swojej "gamingowej linii" monitorów o wysokiej częstotliwości odświeżania.
"Samsung Display planuje strategicznie rozszerzyć swoją ofertę produktów zarówno w sektorze konsumenckim, jak i biznesowym, aby sprostać wysokiemu popytowi rynkowemu i zwiększyć swój wpływ na rynek" - kontynuuje producent wyświetlaczy.
Aby monitor OLED do gier stał się naprawdę popularny i sprzedawał się w dużych ilościach, będzie musiał w jakiś sposób zmieścić się w przedziale cenowym 300-400 USD, więc okaże się, jakie specyfikacje poświęci Samsung, aby osiągnąć ten pożądany punkt cenowy.