Samsung rozważa porzucenie Galaxy na rzecz nowej marki dla swoich telefonów premium
Powszechnie wiadomo, że schemat nazewnictwa smartfonów Samsunga to bałagan. Nawet po tym, jak kilka lat temu próbował go uporządkować, łącząc wszystkie swoje nieflagowe serie pod parasolem Galaxy A, powrócił do poprzedniego stanu powrócił do poprzedniego stanu. Jednak nowy raport mówi, że Samsung rozważa dużą zmianę w sposobie nazywania swoich smartfonów, ale tym razem specjalnie dla swoich urządzeń premium.
Według koreańskiej publikacji E-Today, Samsung przeprowadził wewnętrzne badania mające na celu stworzenie nowej marki odrębnej od marki Galaxy, której obecnie używa dla wszystkich swoich urządzeń mobilnych. Pomysł polega na stworzeniu oddzielnej marki podobnej do tej, jaką firmy samochodowe mają luksusową markę różniącą się od ich standardowej marki. Dwa przykłady to Hyundai, który ma Genesis jako swoją luksusową markę samochodów i Toyota, która ma Lexusa jako swoją luksusową markę samochodów.
Tworząc oddzielną markę dla swoich urządzeń klasy premium, Samsung wierzy, że będzie miał większe szanse w starciu z głównym rywalem, Apple, którego iPhone'y są synonimem klasy premium. Samsung podobno walczy z Apple zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Korei Południowej, szczególnie wśród młodszej grupy demograficznej, która preferuje iPhone'y.
Chociaż Samsung zdaje sobie sprawę, że potrzebuje nowej marki dla swoich telefonów komórkowych, należy również wziąć pod uwagę takie czynniki, jak koszty marketingowe związane z wprowadzeniem nowej marki do opinii publicznej i to, jak na nią zareagują.
Niezależnie od tego, Samsung nie będzie pierwszą firmą telefoniczną z wieloma markami. Kilka chińskich firm telefonicznych, w tym Xiaomi i Transsion Holdings (Tecno, Infinix, iTel), ma wiele marek telefonów, które zaspokajają różne segmenty.
Źródło(a)
e-today przez Android Nagłówki