Samsung traci pozycję lidera na rynku urządzeń składanych po 42% spadku sprzedaży
Według najnowszej analizy przeprowadzonej przez Counterpoint Research, od stycznia do marca 2024 r. sprzedano łącznie o 49% więcej smartfonów ze składanymi wyświetlaczami niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Jedynym dużym przegranym w tym segmencie jest Samsung - Galaxy Z Fold5 i Galaxy Z Flip5 najwyraźniej po prostu nie oferowały wystarczającej ilości innowacji, aby przekonać klientów do aktualizacji, co oznacza, że sprzedaż składanego działu Samsunga spadła o 42%.
W rezultacie udział Samsunga w rynku spadł do 23%, podczas gdy Huawei objął prowadzenie z imponującym wzrostem o 257% i udziałem w rynku wynoszącym 35%. Według Counterpoint Research istnieją dwa główne powody takiego stanu rzeczy. Po pierwsze, chiński rynek składanych smartfonów, na którym Samsung nie ma tak dużej obecności, wzrósł szczególnie silnie, a po drugie, Huawei w końcu był w stanie wypuścić składany flagowiec ze zintegrowanym modemem 5G w Mate X5. Oczekuje się również, że Huawei Pocket 2 będzie bardzo popularny.
Była spółka zależna Huawei Honor zajmuje trzecie miejsce ze wzrostem o 460% i udziałem w rynku na poziomie 12%, co wynika głównie z faktu, że Honor może teraz sprzedawać składane smartfony w większych ilościach poza Chinami. Motorola odnotowała nawet wzrost sprzedaży o 1473%, co plasuje ją tuż za Honor z udziałem w rynku wynoszącym 11%. 55% wszystkich sprzedanych składanych urządzeń to urządzenia składane pionowo w stylu Galaxy Z Fold5.