Samsung widzi baterię Tesla Cybertruck 4680 i podnosi jej wyższe ogniwa o większej pojemności do masowej produkcji
Samsung przygotowuje się do rozpoczęcia masowej produkcji swoich akumulatorów w stylu 4680 o większej pojemności energetycznej niż te, które Tesla i Panasonic produkują dla Cybertruckadonoszą lokalne media. Zgodnie z życzeniem klienta EV, BMWrozpocznie produkcję większych ogniw 46120 poprzez rozbudowę swojej fabryki na Węgrzech o wartości 400 mln USD już w tym roku. BMW rozpoczyna również budowę zakładu montażowego pojazdów elektrycznych na Węgrzech i będzie potrzebować jak największej liczby nowych ogniw akumulatorowych 46120 do swojej ambitnej strategii elektryfikacji portfela pojazdów.
Ogniwa 46120 zapewnią dokładnie to, co napisano na puszce - baterię o średnicy 46 mm, taką jak ta, o której Tesla poetycko mówi od czasu Battery Day w 2020 rokui który niedawno zaczął umieszczać w wyprodukowanym w Teksasie Modelu Y.
Przy wysokości 120 mm ogniwa Samsunga będą jednak o 50% wyższe niż te 4680, których Tesla używa obecnie i w które ma zacząć wyposażać Cybertruck poprzez planowaną rozbudowę Gigafactory w Nevadzie, Teksasie i Fremontteksasie i Fremont. W rzeczywistości zdolność produkcyjna baterii 4680 będzie głównym wąskim gardłem, jeśli chodzi o zwiększenie produkcji Cybertrucka do pożądanych ilości.
Samsung doda dwie nowe linie produkcyjne i dodatkowe 10 GWh rocznej wydajności dla swoich cylindrycznych akumulatorów w Europie. Początkowo planuje produkować tam ogniwa 4695, których pojemność energetyczna będzie niższa niż ogniw 120 mm dla BMW, a także starych dobrych ogniw 4680 typu używanego przez Teslę. Mówi się, że Samsung jest kolejnym dostawcą baterii 4680 dla Tesliwięc nie wiadomo, czy niektóre partie trafią do berlińskiej Gigafactory, która montuje lokalne wersje Modelu Y.
Wygląda na to, że Samsung ma duże plany dotyczące swoich akumulatorów 4680, 4695 i 46120, ponieważ już prowadzi ich pilotażową linię produkcyjną w Cheonan, a jednocześnie zwiększy moce produkcyjne w swojej malezyjskiej fabryce, aby produkować je również na rynek azjatycki. Jeśli chodzi o dokładną pojemność energetyczną intrygującego ogniwa 46120 Samsunga, to prawdopodobnie będzie ona znacznie wyższa niż ta, którą mają obecnie akumulatory 4680 Tesli, choć nie dokładnie o 50% więcej, jak sugerowałaby różnica w wysokości ogniw.
Oprócz cylindrycznych ogniw 46120 dla BMW i być może akumulatorów 4680 dla Tesli, Samsung pracuje nad tańszymi akumulatorami fosforanowymi LFP dla pojazdów elektrycznych na rynek masowy. Samsung niedawno zademonstrował również swoją baterię półprzewodnikowąktóra opiera się na wieloletnim doświadczeniu w produkcji wielowarstwowych kondensatorów ceramicznych w celu uzyskania stabilnego elektrolitu tlenkowego dla "dłuższej żywotności baterii osiągniętej dzięki opatentowanym przez firmę stałym elektrolitom i technologiom bezanodowym".